تاریخ انتشار۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۸:۳۵
کد مطلب : 203749
روزنامه دیلی تلگراف

داعش بار دیگر از سلاح شیمیایی در سوریه استفاده کرد

تنا-لندن
این حمله تاکنون 20 قربانی داشته که بعضی از آنان دچار مشکلات تنفسی شده ونیز تاول های سخت ورنج آوری بر روی بدنشان مشاهده شده است.
داعش بار دیگر از سلاح شیمیایی در سوریه استفاده کرد
گزارش های پزشکان و شاهدان در شمال حلب حاکی از آن است که گروه تروریستی داعش، دومین بار از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن، روزنامه تلگراف چاپ لندن به نقل از پزشکان و محققان نوشت : تروریست های داعش علیه مردم سوریه یک بار دیگر از راکت هایی که با مواد شیمیایی پر شده بود استفاده کردند.
محققان یک گروه حقوق بشر در مورد مسائل سوریه گفته اند که این حمله تاکنون 20 قربانی داشته که بعضی از آنان دچار مشکلات تنفسی شده ونیز تاول های سخت ورنج آوری بر روی بدنشان مشاهده شده است.
طبق این گزارش آثار این ماده شیمیایی مشابه آثاري که قربانیان گاز خردل دچار آن می شوند.

گفته شده است که حمله قبلی داعش به این منطقه نیز 54 قربانی داشته است که نشانه ها وعلائم ظاهری مشابهی از خود به جای گذاشته بود.

روزنامه تلگراف نوشته است: براساس گزارش ها، ديروز نیز گروه افراطی داعش حملاتی را علیه مبارزان پیشمرگ کرد در عراق انجام داده است.

گزارش های اولیه حاکی است که داعش راکت دست سازی را که با مواد شیمیایی پر شده بود به سمت خط مقدم مبارزان در شمال موسل پرتاب کرده است.

بر پایه این گزارش، شورای امنیتی منطقه کردستان اظهار داشته است که براثر انفجار این راکت مقدار قابل توجهی دود زرد رنگ تولید شده است.

گزارش این گروه حقوق بشری حاکی است که مقامات رسمی آمریکایی تایید کرده اند که در اواسط ماه گذشته نیز در شهر ماری در شمال منطقه حلب سوریه نیز حملات مشابهی علیه پیشمرگان کرد صورت گرفته بود که در آن داعش از گاز خردل استفاده کرده بود.

 
https://taghribnews.com/vdcc01qio2bqxm8.ala2.html
مرجع : روزنامه تلگراف چاپ لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی