تاریخ انتشار۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : 293542
رییس جمهور در فرودگاه کرمانشاه:

همه مردم ایران در کنار کرمانشاه هستند/ هیچ ایرانی نیست که امروز به فکر مردم کرمانشاه نباشد

رییس‌ جمهور با تاکید بر اینکه "همه مردم ایران در کنار کرمانشاه هستند"، به آسیب دیدگان از زلزله اطمینان داد که دولت با همه توان خود برای یاری آسیب دیدگان ، وارد عمل شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تلاش خواهد کرد تا این معضل را حل و فصل کند.
همه مردم ایران در کنار کرمانشاه هستند/ هیچ ایرانی نیست که امروز به فکر مردم کرمانشاه نباشد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که برای بازدید از مناطق زلزله زده صبح سه شنبه وارد کرمانشاه شد، به خبرنگاران گفت: دیدار با مردم قهرمان کرمانشاه همیشه جزو آرزوهای من بود اما دلم نمی‌خواست در چنین شرایطی باشد که مردم امروز غم‌دار و دچار مصیبت باشند و امیدواریم در روزهای خوش و افتتاح طرح‌ها خدمت مردم عزیز و قهرمان این دیار بیاییم که همواره مرزبان خوبی برای کشور عزیز ایران بودند.
 
رییس جمهور با ابراز تسلیت به خانواده هایی که عزیزان خود را در این زلزله از دست دادند و آرزوی سلامتی برای مجروحان گفت: این درد و رنجی برای همه ایرانیان بود و به نمایندگی از ملت ایران به مردم کرمانشاه تسلیت گفته و به آنان می گویم که همه مردم ما در کنار کرمانشاه هستند.
 
روحانی با تاکید بر اینکه "هیچ ایرانی نیست که امروز به فکر مردم کرمانشاه نباشد"، اظهارداشت: کسانی که اقوام و بستگان خود را از دست داده اند و آنهایی که در بیمارستان‌ها بستری هستند و خانه و زندگی خودشان را از دست داده اند، همه باید در کنار یکدیگر برای رفع این معضلات تمام  توانمان را بکار بگیریم.
 
 رییس جمهور با قدردانی از ملت ایران به خاطر همدلی و کمکهایشان گفت: باید از همه  ملت ایران اعم از دولتی ، نظامی اعم ارتش ، سپاه و بسیج ، هلال احمر ، نهادهای امدادی ، بنیاد مسکن و وزارتخانه های  بهداشت ، کشور ،راه و نیرو و همه آنهایی که تلاش کردند در این روزها مشکل آب، برق و جاده‌ها را حل کنند و مردم را از زیر آوارها نجات دهند و به بیمارستان‌ها برسانند و همچنین  از امداد هوایی تشکر کنم. هواپیماها و هلی‌کوپترها در این روزها تلاش فوق‌العاده‌ای انجام دادند و اگر پرواز این بالگردها در دیروز و امروز نبود مسلماً روند کمک‌رسانی خیلی سخت‌تر و مشکل‌تر می‌شد.
 
دکتر روحانی همچنین از همه کشورهای همسایه‌مان و از همه کشورهایی که در این حادثه با ملت ایران ابراز همدردی ، تشکر و سپاسگزاری نمود.
 
رییس جمهور با بیان اینکه مسوول اصلی بازسازی بنیاد مسکن است، گفت: خواهش می‌کنم همه مقامات دولتی و نظامی و همه خیرین و سمن‌های مردمی به بنیاد مسکن کمک کنند و کار جداگانه‌ای انجام ندهند البته برای خدمات مدرسه و غیره می‌توانند برنامه‌ریزی و تلاش نمایند.
 
دکتر روحانی با اشاره به اینکه مردم باید خانه‌هایشان را بازسازی کنند و دولت باید کمک بلاعوض و وام را در اختیار آنها قرار دهد، اظهارداشت: دولت در این روند تسریع خواهد کرد تا در حداقل زمان ممکن کار انجام شده و مردم آسیب دیده از زلزله بتوانند سامان پیدا کنند.

رییس جمهور افزود: برای مجروحین این حادثه از خداوند بزرگ شفای عاجل و برای همه مصیبت‌دیدگان از خداوند تقاضای صبر و اجر می‌کنم و می‌دانیم که دلگرمی همه مردم به رحمت خداوند است و بی‌تردید خداوند مردم را تنها نخواهد گذاشت، مردم، دولت و نیروهای مسلح با همه توان در کنار مردم خواهند بود.
 
https://taghribnews.com/vdcc01qii2bqop8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی