تاریخ انتشار۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 203046
//آخرین تحولات یمن//

ده ها شهید و مجروح درحملات عربستان به یمن/ دستاوردهای ارتش یمن

منابع خبری امروز از شهادت سه شهروند یمنی از جمله دو زن در حمله هوایی عربستان سعودی به یک خانه در منطقه قاع القیضی در حومه صنعا خبر دادند.
ده ها شهید و مجروح درحملات عربستان به یمن/ دستاوردهای ارتش یمن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، جنگنده های متجاوز سعودی همچنین محله های پایتخت یمن از جمله جبل النهدین و دارالرئاسه و جبل نقم را هدف قراردادند.
 
منابع یمنی گفتند: به دنبال حملات هوایی سعودی ها به استان الحدیده یمن، دستکم 11 شهروند یمنی به شهادت رسیدند و طی آن مرکز دارالایتام و یک مدرسه هدف قرار گرفت. جنگنده های سعودی همچنین مناطق مرزی در استان صعده را مورد حمله قرار دادند.
  دراین حملات همچنین چندین نفر مجروح شدند.
 
از سوی دیگر، ارتش یمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که واحد موشکی ارتش نیروگاه تولید برق در منطقه جیزان عربستان را با موشک اسکاد هدف قرارداده و آن را منهدم کرده است.
 
سرتیپ شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد: این حمله نظامی در واکنش به جنایات دولت سعودی انجام شد.
 وی تاکید کرد: این موشک با دقت به هدف موردنظر اصابت کرد.
 
شرف لقمان باردیگر به اهالی شهر أبها و ساکنان همجوار فرودگاه و کارکنان آن هشدار داد و گفت: این فرودگاه هم اکنون جزو اهداف نظامی واحد موشکی یمن است.
 
نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی همچنین موفق شدند که کنترل منطقه العدین در استان إب در مرکز یمن را بدست بگیرند.
 
در همین حال، زنان یمن نیز در محکومیت ادامه حملات تجاوزکارانه سعودی ها و سکوت محافل بین المللی در مورد کشتارهای روی داده در یمن، گردهمایی اعتراض آمیز برگزار کردند.
 
خبر دیگر این که نیروهای ارتش یمن توانستند با پشتیبانی کمیته های مردمی منطقه "العدین" از توابع استان "اب" را کاملا از وجود عناصر القاعده و مزدوران عربستان سعودی پاکسازی کنند.
 
سایت "انصارالله" اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی القاعده و مزدوران عربستان تا پیش از این در منطقه العدین و بعضی مناطق مجاور آن متمرکز شده بودند، ولی نیروهای انقلابی و اهالی استان اب توانستند این مناطق را کاملا از وجود آنها پاکسازی کنند.
 
بر اساس این گزارش، عناصر القاعده و مزدوران عربستان سعودی پس از متحمل شدن ضربه های سنگین به مناطق شناخته شده ای در حدیده گریختند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcc01qie2bqxx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی