تاریخ انتشار۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 223846

ادامه واکنش های عربی به تروریست خواندن حزب الله

جنبش اسلامی النهضه تونس، حزب الکرامه مصر و گروههای مختلف مردمی اردن، عراق و لبنان نیز به جمع محکوم کنندگان اقدام شورای همکاری خلیج فارس در تروریست خواندن حزب الله پیوستند.
ادامه واکنش های عربی به تروریست خواندن حزب الله
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، راشدالغنوشی اندیشمند تونسی تصریح کرد: کسی نمی تواند نقش ملی حزب الله را در آزادسازی مناطق تحت اشغال لبنان از چنگال رژیم صهیونیستی و مقابله با قلدرمابی و زورگویی این رژیم انکار کند.
 
سازمان ها و نهادها و احزاب تونس نیز از اقدام شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی خواندن حزب الله لبنان انتقاد کردند و از دولت تونس خواستند از این تصمیم عقب نشینی کند.
 
حزب الکرامه مصر نیز ضمن مخالفت با تصمیم شورای همکاری خلیج فارس، بر نقش مهم حزب الله در مقابله با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
 
گروههای مختلف مردمی اردن نیز با ارسال نامه ای به رهبرمعظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهوری ایران و دبیرکل حزب الله، اقدام شورای همکاری خلیج فارس دربرابر حزب الله لبنان را محکوم کردند.
در این نامه گروه‌ها و طیف‌های مختلف مردمی اردن، ضمن محکوم کردن اقدام شورای همکاری خلیج فارس در معرفی حزب الله لبنان به عنوان سازمانی تروریستی، همبستگی خود را با این حزب و مقاومت اعلام کردند.

این اقدام همچنین با واکنش شدید مردم عراق و لبنان روبه رو شده به طوری که این رویکرد کشورهای عربی را بی ارزش دانستند.

شورای همکاری خلیج فارس، متشکل از عربستان سعودی، عمان، بحرین، کویت، قطر و امارات روز چهارشنبه گذشته حزب الله لبنان را یک گروه تروریستی توصیف کردند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcc01qie2bqi48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی