تاریخ انتشار۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : 194443

مجلس بزرگداشت مجاهد فقید مرحوم آیت الله محمدمهدی آصفی در لندن

تنا-لندن
نقش مرحوم آیت الله آصفی در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی وتاثیر گذاری شان بر حوزه های علمیه وطلاب و روحانیونی که با او مراوده داشتند ونیز تاثیر گذاری بر جامعه بر همگان آشکار است.
مجلس بزرگداشت مجاهد فقید مرحوم آیت الله محمدمهدی آصفی در لندن

به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)از لندن، مرکز اسلامی انگلیس دیروز مجلس بزرگداشتی به مناسبت درگذشت مجاهد فقید آیت الله محمدمهدی آصفی نماینده مقام معظم رهبری در نجف اشرف،در لندن برگزار کرد.

در این مراسم که قشرهای مختلف مردم ، نمایندگان مراجع عظام تقلید و رایزن فرهنگی سفارت عراق در لندن حضور داشتند ، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پیام تسلیت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب به زبان های فارسی و عربی برای حضار قرائت شد.

 در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین شیخ دکتر الزهره البندر از علمای ساکن لندن در خصوص صفات اخلاقی ،شخصیت علمی ومعرفتی مرحوم آصفی مطالبی بیان کرد.
شیخ بندر همچنین مرحوم آصفی را عالمی زاهد و وارسته توصیف کرد که الگوی برجسته ای برای حوزه های علمیه محسوب می شد. وی با اشاره به سوابق مبارزاتی وفعالیت های ایشان در طول عمر با برکت شان به برشمردن نقش وی در فعالیت های فرهنگی واجتماعی وتاثیر گذاری شان بر حوزه های علمیه وطلاب و روحانیونی که با او مراوده داشتند پرداخت.
شیخ بندر همچنین با ذکر فعالیت های آن مرحوم در خصوص نشر کتاب وتالیفات در زمینه های فقه ،اصول واخلاق، وی را شخصیتی دانست که چه در زمان حیات وچه بعد از وفات تاثیر گذار بر جامعه بوده است و خواهد بود.

در پایان این مراسم فیلمی از سخنرانی مرحوم آیت الله آصفی که سال گذشته در مرکز اسلامی انگلیس درباره مشکلات جوانان مسلمان در جامعه ایراد کرده بود پخش شد.

 
https://taghribnews.com/vdcc00qs12bqo08.ala2.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی