تاریخ انتشار۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب : 297673
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(141)

بیشترین چیزی که ما را به هم نزدیک می کند، رعایت حقوق یکدیگر است

مولوی عبدالحمید، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه بزرگترین مشکل ما در زمینه چالشهای امت اسلامی در عمل است، گفت: بسیاری از ما احکام دینی را در زندگی رعایت نمی کنیم و نتوانسته ایم تمدن اسلامی را در زندگی مان پیاده کنیم.
بیشترین چیزی که ما را به هم نزدیک می کند، رعایت حقوق یکدیگر است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مولوی عبدالحمید" در نشست عمومی دومین روز کنفرانس وحدت گفت: مشکل امروز ما تمدن و علم نیست، ما کتابی داریم که دنیا نمی تواند مثل آن را بیاورد، دنیا را به مبارزه طلبیده است و همه قدرتها عاجزند که بتوانند سوره ای مانند آن را بیاورند.

وی ادامه داد: دنیا امروز به تمدنهایش و به میراث فرهنگی اش می نازد، اما ما میراث قرآن را داریم که مثل ندارد؛ بزرگترین مشکل ما در زمینه چالشهای امت اسلامی در عمل است، بسیاری از ما احکام دینی را در زندگی رعایت نمی کنیم و نتوانسته ایم تمدن اسلامی را در زندگی مان پیاده کنیم؛ اگر صدر اسلام را بررسی کنیم، می بینیم که از راه عمل به سربلندی رسیدند و توانستند دنیا را تغییر دهند.

مولوی عبدالحمید افزود: اختلافات ما در برابر مشترکات ناچیز است، باید مشترکات را بگیریم، به هم نزدیک شویم و حرمت یکدیگر را حفظ کنیم؛ بیشترین چیزی که ما را به هم نزدیک می کند، رعایت حقوق یکدیگر است.

وی در ادامه انتخاب بیت المقدس به عنوان پایتخت قدس را تهدیدی بزرگ برای مسلمانان  بر شمرد و گفت:دشمن از درگیریهای کشورها و ملتهای اسلامی سوء استفاده کرد، زمینه را برای این اقدام مناسب دید و احساسات مسلمانان جهان را جریحه دار کرد؛ امیدواریم کشورهای اسلامی به این قضیه اعتراض لازم را کنند.

امام‌جمعه اهل سنت زاهدان ضمن تأکید بر اینکه حفظ وحدت برای عزت مسلمانان  و منافع آنها ضروری و حیاتی است، از رسانه ها خواست تا مشترکات بین مسلمانان را بیشتر به نمایش بگذارند.

عبدالحمید در پایان از از دولت و ملت ایران به خاطر کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه قدردانی کرد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcbzzb5frhb90p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی