تاریخ انتشار۲۷ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 23737
مولوی محبی:

ماه مبارک رمضان برای عموم اهل سنت ماه برکت و رحمت است

مولوی محبی گفت: نماز تراویح اهل سنت در تمام مساجد با جمعیتی وصف نشدنی خوانده می شود که این موج جمعیت نشانه عشق آنها به قرآن است.
ماه مبارک رمضان برای عموم اهل سنت ماه برکت و رحمت است
به گزارش خبرگزاری تقریب، "مولوی عبدالرحمان محبی"  از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان و مدرس حوزه علمیه مکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار تقریب درباره آداب و رسوم اهل سنت در ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان برای عموم اهل سنت ماه برکت و نور و رحمت است.

مولوی عبدالرحمان محبی افزود: اشتیاق مردم اهل سنت به ماه مبارک رمضان و فریضه روزه به حدی است که اغلب مردم با گرفتن روزه در ماه شعبان به استقبال ماه خدا می روند.

وی ادامه داد: اهل سنت این منطقه از اوایل بعثت و دوره خلفای راشدین به دین اسلام مشرف شده اند و در طول تاریخ هیچگاه دچار ارتداد از دین نشده اند و همواره علاقمند به دین اسلام باقی مانده اند.

این مدرس اهل سنت افزود: اهل سنت همواره منتظر رسیدن ماه مبارک رمضان و رحمتهای سرشار الهی در این ماه مبارک هستند و شور و هیجان خاصی در روزهای پایانی ماه شعبان بین آنان به چشم می خورد.

وی تلاوت قرآن را از مهمترین اعمال و آداب اهل سنت در ماه رمضان می داند و گفت: تلاوت قرآن بین همه اقشار اهل سنت اعم از پیر و جوان و زن و مرد در این ماه مبارک طرفداران فراوانی دارد به طوری که هر شب این ماه مبارک، مردم مشتاق در قالب نماز تراویح، یک جزء قرآن را ختم می کنند.

وی ادامه داد: تلاوت قرآن توسط حافظان و قاریان با لحنی خوش و زیبا انجام می شود و این خود بر اشتیاق تشنگان رحمت الهی می افزاید.

مولوی محبی در خصوص افطاری دادن اهل سنت نیز گفت: افطاری دادن نوعی سنت موکده از حضرت رسول اکرم(ص) نزد اهل سنت محسوب می شود و به همین خاطر هر کس دوست دارد در این سنت حسنه نقشی هرچند کوچک ایفا کند.

وی ادامه داد: مساجد اهل سنت بدون استثناء، هر شب با کمکهای مردم علاقمند اقدام به برپایی سفره های افطاری برای عموم روزه داران می کنند و افراد مستمند می توانند برای افطار کردن به هر مسجدی که نزدیک تر باشد مراجعه کنند.

وی گفت: افطاری دادن مایه مباهات برای اهل سنت است و از این رو هر کس هر چه داشته باشد برای افطاری دادن دریغ نمی کند.

https://taghribnews.com/vdcbzzb5.rhbffpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی