تاریخ انتشار۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 228174

شرکت گسترده مردم سوریه در انتخابات، نشان دهنده عزم جدی آنان در تعیین سرنوشتشان است

شیخ الاسلام ضمن تبریک برگزاری موفق انتخابات سوریه گفت: مشارکت گسترده مردم در این انتخابات به رغم تهدیدهای امنیتی، گواه آن است که مردم سوریه قصد دارند به جهان نشان دهند که خودشان می خواهند سرنوشت و آینده کشورشان را تعیین کنند و اجازه دخالت بیگانگان در کشورشان را نمی دهند.
شرکت گسترده مردم سوریه در انتخابات، نشان دهنده عزم جدی آنان در تعیین سرنوشتشان است
"حسین شیخ الاسلام" کارشناس خاورمیانه و جهان عرب در گفتگو با خبرنگار تقریب با اشاره به انتخابات پارلمانی سوریه گفت: برگزاری موفق انتخابات سوریه را به مردم منطقه و کسانی که به ددنبال مردم سالاری و آزادی و دمکراسی هستند و به ویژه مردم سوریه تبریک می گویم.

وی ادامه داد: مردم این کشور در شرایط بسیار سخت و به رغم تهدیدهای امنیتی، بسیار پرشور در این انتخابات شرکت کردند و این مشارکت گواهی بر این است که مردم سوریه قصد دارند به جهان نشان دهند که خودشان می خواهند سرنوشت و آینده کشورشان را تعیین کنند و از دخالتهای بی جا و جنایتکارانه بعضی از رؤسای جمهور مثل آمریکا و فرانسه و نخست وزیر ترکیه و .. بیزارند.

شیخ الاسلام با اشاره به مشارکت سوری های مهاجر در این انتخابات گفت: بیشتر سوریهایی که از این کشور خارج می شوند، موافق حکومت نیستند اما شاهد بودیم که آنها نیز به طور گسترده ای در این انتخابات شرکت کردند، به گونه ای که سفارت سوریه در لبنان از مشارکت مردم غافلگیر شد و فضای یک استودیوم را برای این انتخابات در نظر گرفت؛ در مرز سوریه و لبنان هم صندوقهایی قرار داده شده بود تا آوارگانی که تمایل دارند، رأی دهند.

وی ادامه داد: برای دو استان "ادلب" و "رقه" که درخود استان نتوانستند انتخابات برگزار کنند، در شهرهای بزرگ سوریه مثل دمشق و حلب، حمص و حماه صندوقهایی قرار داده شده بود تا مردم بیایند و نماینده های خودشان را انتخاب کنند.

شیخ الاسلام با تأکید براینکه مشارکت مردم سوریه در انتخابات بیش از حد انتظار بود و شاهد صفهای طولانی پنج - شش ساعته پای صندوقهای رأی بودیم، گفت: مردم با این مشارکت می خواهند، جنایتها علیه سوری ها را محکوم کنند و این مشارکت به نوعی تأییدیه حکومت سوریه و روشی که حکومت برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور و جلوگیری از خونریزی و کشتار در پیش گرفته، است.

وی درپایان اظهارداشت: امیدواریم با ترکیبی که مجلس سوریه خواهد داشت، شاهد قدم مثبتی در تخفیف درد و رنجهای سوری ها باشیم و این انتخابات به آرامش و ثبات و اقتدار سوریه و جلوگیری از خونریزی و کشتار و تخریب در این کشور منجر شود.
https://taghribnews.com/vdcbzwb5arhb58p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی