تاریخ انتشار۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 203171
افخم:

سخنان وزیرامورخارجه انگلیس غیرسازنده و اختلاف‌افکنانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه، سخنان اخیر فیلیپ هاموند درباره ایران را غیرسازنده و در ادامه شبهه‌ افکنی در روابط ایران و همسایگانش توصیف کرد.
سخنان وزیرامورخارجه انگلیس غیرسازنده و اختلاف‌افکنانه است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مرضیه افخم" در گفت‌وگو با تسنیم، اظهارنظر وزیرخارجه انگلیس در نشست خبری مشترک با همتای عربستانی خود در لندن را غیرسازنده و ادامه شبهه افکنی در روابط  ایران و همسایگانش، بیان کرد.

افخم تاکیدکرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در برابر همسایگانش مبتنی بر تامین منافع جمعی، تقویت دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز با تاکید بر اشتراکات دینی و مذهبی است و بهتر است کشورهای خارج از منطقه با اظهارات و اقدامات خود به موضوعات غیرواقعی و اختلاف‌افکنانه دامن نزنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: بازگشایی سفارتخانه های دو کشور به هیچ وجه به‌ معنای موافقت ما با سیاست‌های منطقه‌ای انگلیس درمذاکرات دوجانبه نیست.

"فیلیپ هاموند"وزیرامورخارجه انگلیس پس از نشست خبری با "عادل الجبیر" وزیر خارجه عربستان، تصریح کرد که به وی اطمینان داده است، بازگشایی سفارت در تهران به ‌معنای کاهش فشار انگلیس بر ایران برای متوقف‌کردن دخالت‌های این کشور در امور خاورمیانه نخواهد بود.

هاموند افزود: دربارۀ اجرای توافق هسته‌ای با ایران به وزیر خارجه عربستان توضیح و نسبت به سطح بالای راستی آزمایی، دسترسی و کنترل‌های شدیدی که در توافق آمده است، به وی اطمینان داده است.

وی همچنین گفت: بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، متضمن تضعیف مواضع لندن در همراهی با متحدان و شرکای انگلیس در خلیج فارس نیست بلکه برای تضمین ثبات و ممانعت از دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه است. 
https://taghribnews.com/vdcbzfb58rhbg8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی