تاریخ انتشار۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : 174679

دیدار آیت الله قبلان با هیئتی از مجمع تقریب مذاهب اسلامی

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در دیدار با هیئتی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بر اقدامات خالصانه جمهوری اسلامی ایران در راستای وحدت اسلامی و تقریب مذاهب تأکید کرد.
دیدار آیت الله قبلان با هیئتی از مجمع تقریب مذاهب اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "عبدالامیر قبلان" نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، با هیئتی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متشکل از معاونان آیت الله اراکی در امور بین الملل و امور اجتماعی، نماینده مجمع تقریب در لبنان و رایزن سیاسی سفارت ایران در لبنان دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله قبلان در این دیدار، ضمن تقدیر از تلاش های مجمع جهانی تقریب در راستای تحکیم وحدت اسلامی، تأکید کرد: وحدت اسلامی، شرط لازم برای مقابله با توطئه ها و ایستادن در برابر چالش هایی است که مسلمانان با آن روبرو هستند و این مسئله نیازمند همبستگی مسلمانان و همکاری آنان بر اساس نیکی و تقوا است.

وی افزود: همانگونه که خداوند متعال می فرماید«واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا»، مسلمانان نیز باید با قدم نهادن در راه حق و اصلاح که پیامبر اسلام(ص) و ائمه اهل بیت(ع) بنیان نهادند، با یکدیگر اتحاد و همبستگی داشته و اختلافات و فتنه ها را از بین ببرند.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به خاطر تنوع مذاهب در این کشور، ضمانتی برای مسلمانان جهان است چرا که با صدق و اخلاص در جهت حفظ وحدت اسلامی و تقریب بین مذاهب عمل کرده و از هر گونه اقدام وحدت گرایانه حمایت می نماید. از این رو، همکاری قوی میان مذاهب اسلامی، موجب تقویت وحدت اسلامی و دوری از فتنه و تفرقه می شود.

گفتنی است هیئت اعزامی مجمع تقریب مذاهب اسلامی به منظور دعوت از آیت الله عبدالامیر قبلان برای شرکت در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که  ۱۷ و ۱۸ دی ماه ۹۳ در تهران برگزار می شود، با ایشان دیدار کرده است.
https://taghribnews.com/vdcbzab89rhbz0p.uiur.html
مرجع : NNA
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی