تاریخ انتشار۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 199672

اعتراض سازمان‌های اسلامی به اهانت صهیونیستها به مسجدالاقصی

سازمان همکاری اسلامی، سازمان آیسسکو و دولت اردن، اقدام شهرک‌ نشینان تندروی صهیونیست در یورش به مسجدالاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس را به شدت محکوم کردند.
اعتراض سازمان‌های اسلامی به اهانت صهیونیستها به مسجدالاقصی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) "ایاد امین مدنی" دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای، اقدام شهرک ‌نشینان افراطی صهیونیست در تجاوز به مسجدالاقصی و بی حرمتی به نمازگزاران را که با حمایت نظامیان صهیونیست صورت گرفت، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام وحشیانه باعث جریحه‌ دارشدن احساسات امت اسلام و تجاوز آشکار و تخطی از قوانین و قراردادهای بین‌المللی است.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی، رژیم صهیونیستی را مسئول پیامدهای این تجاوزات برنامه‌ریزی شده در حق مسجدالاقصی دانست و گفت: این اقدام باعث تشدید و تقویت درگیری‌های دینی و مذهبی، افراطی‌گری و ایجاد ناامنی در منطقه می‌شود.

ایاد امین مدنی همچنین، از جامعه بین‌الملل و به ویژه شورای امنیت خواست که به مسئولیت‌ خود در قبال این اقدامات خطرناک و مکرر صهیونیستی علیه اماکن مقدس پایبند باشند.

سازمان اسلامی آیسسکو نیز این اقدام جنایتکارانه علیه مسجدالاقصی را اقدامی تروریستی و هتک حرمت به مکان مقدس بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان و مخالفت صریح با قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

این سازمان، از کشورهای عضو و جامعه بین‌الملل را به توقف این جنایات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین و مقدسات اسلامی در فلسطین اشغالی فراخواند.

سخنگوی رسمی دولت اردن هم یکشنبه ‌شب، یورش صهیونیست‌های افراطی به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی محکوم کرد.
محمد مؤمنی تأکید کرد: هتک حرمت مکان مقدس مسجدالاقصی و حمله به نگهبانان و نمازگزاران فلسطینی در این مسجد، احساسات همه مسلمانان را برخواهد انگیخت و به افزایش تنش و بحران منجر خواهد شد.

نظامیان صهیونیستی روز گذشته با یورش به صحن‌های مسجدالاقصی، با بمب‌های صوتی و گلوله‌های پلاستیکی به فلسطینیان حاضر در این مسجد حمله کردند و با نگهبانان مسجدالاقصی درگیر شد.



 
 
https://taghribnews.com/vdcbz9b85rhb90p.uiur.html
مرجع : برگرفته از ایکنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی