تاریخ انتشار۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 239172
//دو خبر از یمن//

واکنش طرف‌های یمنی به ضرب‌الاجل کویت برای صلح/ هشدار انصارالله به عربستان در صورت شکست گفت وگوها

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در واکنش به ضرب‌الاجل 15 روزه کویت برای امضای توافقنامه صلح از سوی یمنی‌ها، این مهلت را ناکافی دانست و گفت: امکان عقد توافقنامه‌ ظرف دو هفته به عنوان سقف نهایی مذاکرات غیر ممکن است.
واکنش طرف‌های یمنی به ضرب‌الاجل کویت برای صلح/ هشدار انصارالله به عربستان  در صورت شکست گفت وگوها
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، عبدالملک المخلافی، که برای حضور در نشست سران کشورهای عربی کویت را به مقصد موریتانی ترک می‌کرد، احتمال داد مذاکرات برای رایزنی‌های دو جانبه بیشتر به حالت تعلیق درآید.
 
وی احتمال داد اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل در صورتی که حوثی‌ها موضع‌گیری خود را تغییر ندهند با آنها وارد مذاکره شود.
 
برخی منابع نیز اعلام کردند که محمد عبدالسلام، رئیس هیات انصارالله یمن در نشستی که روز پنج شنبه با ولد شیخ احمد داشت به شدت نسبت به مهلت 15 روزه‌ای که کویت تعیین کرده انتقاد کرد.
 
به گفته این منبع آگاه، عبدالسلام در این نشست فرستاده سازمان ملل را به طرفداری از هیات دولت مستعفی و خیانت در انجام مسئولیتش متهم کرد.
 
خبر دیگر این که یوسف الفیشی یکی از رهبران انصارالله یمن در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: در صورت شکست گفت وگوها وتداوم حملات عربستان به شهرهای یمن ، شهرهای این کشور به جز مکه و مدینه را هدف قرار می دهیم.

به گزارش پایگاه خبری الیمن العربی یوسف الفیشی در پیام خود افزود: گفت وگوی اول به نتیجه ای رسید که ما از سه ماه قبل انتظار آن را داشتیم ، تقریبا با شکست این گفت وگوها چند روز بیشتر فاصله نداریم و پس از آن جنگ، خشونت بار ترین نتایج خود را برای عربستان متجاوز نشان خواهد داد.
 
وی ادامه داد : خواهیم شنید وخواهیم دید پیروزی های حیرت آور ارتش وکمیته های مردمی ومردم مقاوم یمن موجب می شود ، آل سعود انگشتان خود را از شدت پشیمانی بگزد مگر اینکه آل یهود از چند روز باقیمانده برای موفقیت گفت وگوها استفاده کند وتجاوز خود به یمن با همدستی آمریکا را متوقف کند.
 
یوسف الفیشی به عربستان هشدار داد در صورت شکست گفت وگوها، عربستانی ها نیز مانند کودکان وزنان یمن خواهند گریست وکوچ خواهند کرد معادله به نفع ارتش وکمیته های یمنی تغییر خواهد کرد همانطور که مردم یمن یکسال وپنج ماه حمله به شهرها وزیر ساخت ها را تحمل کرده وفقط مواضع نظامی عربستان را هدف قرار داده است پس از شکست گفت وگوها دیگر مانند قبل نخواهیم بود.
 
وی تاکید کرد تداوم تجاوز عربستان به شهرها وزیر ساخت هایمان را با مقابله به مثل پاسخ می دهیم همانطور که قرآن کریم تاکید کرده است ( فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم واتقوالله واعلموا ان الله مع المتقین).
https://taghribnews.com/vdcbz9b55rhbf8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی