تاریخ انتشار۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب : 271077

​تاکید العبادی و بارزانی بر لزوم حفظ وحدت

نخست وزیر عراق و رئیس اقلیم کردستان عراق در یک تماس تلفنی بر اهمیت وحدت و یکپارچگی تاکید کردند.
​تاکید العبادی و بارزانی بر لزوم حفظ وحدت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حیدر العبادی"، نخست وزیر عراق و "مسعود بارزانی"، رئیس اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت وحدت و یکپارچگی و دور شدن از اقداماتی که ممکن است بر ادامه روند پیروزی‌ نیروهای عراقی علیه داعش تاثیر بگذارند، تاکید کردند.
 
در بیانیه صادره از دفتر حیدر العبادی آمده است: نخست وزیر عراق و رئیس اقلیم کردستان طی این تماس به بررسی کلی اوضاع سیاسی،‌ امنیتی و اقتصادی کشور و نیز روند عملیات موصل و پیروزی‌های به دست آمده و ادامه هماهنگی بین یگان‌های نظامی برای تکمیل عملیات آزادسازی بقیه مناطق و نابودی داعش پرداختند.
 
در بیانیه مذکور همچنین آمده است: احزاب کرد روز چهارشنبه (7 ژوئن 2017 میلادی) نشستی در صلاح الدین اربیل با ریاست مسعود بارزانی برگزار کردند که از سوی برخی احزاب سیاسی کرد تحریم شده بود.
 
این احزاب درباره برگزاری همه پرسی درخصوص سرنوشت اقلیم کردستان عراق در 25 سپتامبر آینده (3 مهر) و نیز برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست این اقلیم در ششم ژانویه آینده (16 دی) به توافق رسیدند.
 
در بیانیه دفتر العبادی تاکید شده است که عراق به قانون اساسی به عنوان مرجعی برای تعیین رابطه بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان تکیه می‌کند و امکان ندارد که سرنوشت هر طرف به دور از دیگران تعیین شود.
https://taghribnews.com/vdcbz8b5zrhbzgp.uiur.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی