تاریخ انتشار۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : 297484
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(107)

تأکید آیت الله اراکی بر همکاری علمای ایران و ترکیه

محمد گورمز رئیس سابق سازمان دیانت ترکیه در حاشیه کنفرانس وحدت، با آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
تأکید آیت الله اراکی بر همکاری علمای ایران و ترکیه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این دیدار دو جانبه آیت الله اراکی با تبریک میلاد نبی اکرم(ص)، بر وحدت میان امت اسلامی و همچنین همکاری بیشتر علمای جهان اسلام به ویژه علمای ترکیه و ایران با یکدیگر تأکید کرد.

وی اظهار داشت: همان گونه که دولت های ایران و ترکیه با یکدیگر همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف سیاسی و... دارند، علمای این دو کشور نیز می توانند با همکاری یکدیگر کارهای مشترکی را به نتیجه برسانند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به سابقه تاریخی ایران و ترکیه و قرابت فرهنگی میان این دو کشور، خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات دینی و مذهبی این دو کشور که همانند یکدیگر است را می توان با همکاری بیشتر علمای این دو کشور رفع کرد.

آیت الله اراکی افزود:البته این همکاری و تعاون باید به صورت عملی باشد، تنها نباید سخن از اتحاد و همکاری بیشتر زد؛ می توان یک مؤسسه ای تأسیس کرد تا علما بتوانند بدین صورت همکاری های خود را ادامه دهند.

وی افزود: تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی است به همین دلیل سعی می کند در حوزه های دینی نیز نفوذ کرده و این تفرقه را دنبال کند که باید نسبت به این موضوع هوشیار و عکس العمل مناسبی داشته باشیم.

در ادامه این دیدار گورمز رییس سابق سازمان دیانت ترکیه بر همکاری میان علمای ایران و ترکیه تأکید کرد و گفت: پیش از وحدت سیاسی باید وحدت قلوب صورت گیرد.
 
https://taghribnews.com/vdcbwzb5arhb9ap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی