تاریخ انتشار۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : 207186
امام جمعه اهل سنت مانه و سملقان:

بی کفایتی آل سعود؛ مهمترين علت روی دادن فاجعه منا

امام جمعه اهل سنت تازه ياب از توابع شهرستان مانه و سملقان گفت: فاجعه منا نشاگر بی تدبیری و بی کفایتی رژیم آل سعود در مدیریت حج و حرمین شریفین است.
بی کفایتی آل سعود؛ مهمترين علت روی دادن فاجعه منا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد،"حاج عبدالله آخوند خوش نظر" امام جمعه اهل سنت تازه ياب از توابع شهرستان مانه و سملقان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با بيان اينکه، مديريت حج ديگر باید به سران کشورهای اسلامی واگذار شود،اظهارداشت: رژيم آل سعود با اين بي کفايتي و مسئوليتي در مديريت  خانه الهي به جهان ثابت کرد که ديگر مورداعتماد مسلمانان در مديريت کعبه الهي نيستند و بايدمدیریت حج، به سازمان همکاری اسلامی و سران کشورهای مسلمان واگذار شود.

آخوند خوش نظر تصريح کرد: مکه قبله همه مسلمانان است و محبت پیامبر اکرم در دل همه ما چه شیعه چه سنی جای دارد. مکه و مدینه ملک پدری آل سعود نیست که هر طور می خواهند رفتار کنند و در برابر اتفاقات اخیر پاسخگو نباشند.

وي بيان داشت:در مراسم حج، مسلمانان از سراسر جهان به دور از هر گونه شائبه ای همه با یک لباس و شعار تنها برای لبیک به فرمان الهی، دور هم جمع می شوند اما متأسفانه امسال مزد اتحاد و یکرنگی خود را با بی لیاقتی آل سعود در مدیریت حج دریافت کردند.

وي افزود: حواداث منا، نشان دهنده بی تدبیری و بی کفایتی آل سعود است وگرنه با این سابقه طولانی مدیریت حج توسط آنان اگر بگوییم بی تجربگی است که کاملاً غیرمنطقی است. 

امام جمعه اهل سنت تازه ياب ابرازداشت:اهل سنت شهرستان مانه و سملقان، جان باختن هموطنان گرامي و ارجمند را در منا و کليه مسلماناني را که در اين حادثه جان باخته و به مقام شهادت رسيند، محضرمبارک حضرت امام خامنه اي و ملت شريف ايران تسليت گفته و از پروردگار متعال، صبر و شکيبايي را براي خانواده هاي اين قربانيان را مسئلت دارند.

گفتني است، حدود حدود 10 درصد از جمعیت 911 هزار نفری خراسان شمالی را برادران و خواهران ترکمن اهل سنت تشکیل می دهند  که درشهرستان هاي بجنورد، مانه و سملقان و رازو جرگلان سکونت دارند.
 
https://taghribnews.com/vdcbwzb50rhbg8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی