تاریخ انتشار۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : 175885

حوزه نباید به فقه و اصول بسنده کند

آیت الله جواد آملی : اگر حوزه، نظام و جامعه با فرهنگ غنی کتاب و عترت همراه نباشد، خطر تکفیر همیشه جامعه ما را تهدید خواهد کرد.
حوزه نباید به فقه و اصول بسنده کند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) : آیت الله جوادی آملی گفت : برگزاری کنگره جهانی ضد تکفیر از سوی بزرگان حوزه که مورد عنایت مقام معظم رهبری بود، کاری ارزشمند در برابر این خطر بزرگ برای اسلام است . ​

آیت الله جوادی آملی در نشست دوره ای اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم که مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی قم با موضوع «نقد مبانی فکری گروه های تکفیری» برگزار شد ،جریان تکفیری را متأثر از جهل و قدرت دانست و افزود : زمانی که قدرت همراه با جهل باشد، شمشیر نیز به آنها اضافه می شود و چنین خطراتی علیه بشریت به وقوع می پیوندد.

او افزود: کسانی که انبیای الهی را می کشتند، ملحد و بی دین نبودند، بلکه مشرکانی بودند که از روی جهل و تعصب، دعوت پیامبران را مخالف با سنت گذشتگان خود می دانستند که در این عرصه جنایت هایی را رقم زدند.

آیت الله جواد آملی افزود : غرب امروز دم از دمکراسی می زند، چون از آدم کشی خسته شده است؛ اما باید بدانیم که دست آنها بر ماشه بمب اتمی است و اگر جنگ جهانی به راه بیافتد، چیزی از زمین نخواهد ماند.

آیت الله جواد آملی با تاکید براینکه اگر حوزه، نظام و جامعه با فرهنگ غنی کتاب و عترت همراه نباشد، خطر تکفیر همیشه جامعه ما را تهدید خواهد کرد تصریح کرد : حوزه ها موظفند در کنار فقه، کلام و علوم عقلی و نهج البلاغه را که سرشار از معارف ناب اسلامی است، مورد اهتمام قرار دهند و این سخنان ناب امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان کتاب درسی به طلاب عرضه نمایند.

این استاد برجسته حوزه علمیه ، گالیله سوزی در گذشته و سوزاندن قرآن کریم در عصر حاضر بدست برخی کشیش ها را نمونه هایی از رفتارهای از روی جاهلیت معرفی و تصریح کرد: حوزه نباید به فقه و اصول بسنده کند و در علوم عقلی نیز باید فعال باشد و اگر چنین شد در مباحث توحید، نبوت، امامت و معاد حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

آیت الله جوادی آملی در پایان گفت: امروز به برکت خون شهیدان، از بیش از ۷۰ ملیت به قم آمده و در این شهر، معارف ناب اهل بیت(ع) را فرا می گیرند و حوزه باید بتواند نیازهای همه این ها را تأمین کند.
https://taghribnews.com/vdcbwsb8srhbzwp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی