تاریخ انتشار۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۹
کد مطلب : 173283
مولوی عبدالحمید:

اعتدال و میانه روی راه دستیابی به سعادت است

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: اعتدال و میانه روی راه دستیابی به سعادت دنیا و آخرت و مسیر مورد تاکید قرآن و سنت است.
اعتدال و میانه روی راه دستیابی به سعادت است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نمازجمعه این هفته مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: متاسفانه امروز برخی مسلمانان گرفتار افراط و برخی نیز گرفتار تفریط شده اند که هر دو مسیر بر خلاف قرآن و سنت نبوی است.

وی افزود: برخی مسلمانان افراطی حتی به مسلمانان دیگر نیز رحم نکرده و در حق آنها هم افراط و تندروی می کنند در حالی که مسلمان قائل به اشهد ان لااله الاالله و اهل نماز و قبله با هر گرایش مذهبی که داشته باشد باید مورد احترام قرار گیرد و توصیه ما هم به این مسلمانان افراطی همین است که دوراندیش باشند و دست از افراط و تندروی در حق مسلمانان دیگر فارغ از هر گرایشی که معتقد به آن هستند، بردارند و حرمت مسلمانی آنان مراعات شود.

خطیب جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: توصیه ام به مسلمانانی که اهل کوتاهی و تفریط و سازش با کشورهای غربی و غیرمسلمانان هستند نیز این است که واقع بین باشند و بدانند که اگر به خاطر خوشایند غربیها و غیرمسلمانان دست از عمل به احکام اسلام بردارند و تن به ذلت بی بند و باری و فساد که مورد خواست غرب است بدهند هرگز به سعادت و ترقی نخواهند رسید.

وی افزود: برخلاف تصور برخی از سران کشورهای اسلامی که فکر می کنند تکیه به غرب و ترویج فرهنگ منحط و فاسد غربی راه ترقی و پیشرفت است، باید بگویم راه سعادت در این نیست بلکه در تکیه به خداوند و عمل به شریعت و سنت نبوی و جلب اعتماد ملتهای مسلمان خودشان است و تنها با تکیه به خدا و اعتماد به مردم می توان به سعادت و ترقی در دنیا و آخرت دست یافت.

مولوی عبدالحمید همچنین با اشاره به شکست حزب دموکرات در آمریکا اظهار داشت: این شکست در واقع نشانگر شکست سیاستهای غلط اوباما و حزب حاکم در آمریکا، از جمله حمایت از تجاوز و جنایات اسراییل علیه ملت مظلوم فلسطین و دخالتهای بیجا در کشورهای اسلامی و تلاش در به چالش کشاندن بیداری اسلامی است  و لازم است دولتمردان آمریکایی در سیاست های اشتباه خود تجدیدنظر کنند.

https://taghribnews.com/vdcbwfb8frhbz5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی