تاریخ انتشار۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : 164580

دیدگاه خبرنگاران رسانه های خارجی درباره روز جهانی قدس

تنا – اختصاصی
روز جهانی قدس در تهران و دیگر شهرستانها مثل سالهای گذشته با شکوه بالایی و با پوشش رسانه ای گسترده از سوی صدها خبرنگار، عکاس و تصویربردار رسانه های داخلی و خارجی به انجام رسید.
دیدگاه خبرنگاران رسانه های خارجی درباره روز جهانی قدس
خبرنگارانی از ۱۹ کشور جهان از جمله لبنان، سوریه، ترکیه، عراق، آلمان، فرانسه، قطر، چین، روسیه، ژاپن و...راهپیمایی عظیم روز قدس در تهران را پوشش خبری دادند.

نکته ای که در این بین بیشتر نمود یافته بود نظرات و دیدگاههای مختلف خبرنگاران رسانه های خارجی در مورد این راهپیمایی بود. در مقابل برخی از خبرنگاران که نسبت به حضور گسترده مردمی اظهار شگفتی می کردند و در مخابره اخبار به رسانه های خود شور و شعف بسیار داشتند، برخی دیگر از خبرنگاران به دلیل تاکیدات رسانه مطبوع خود از پاسخگویی به خبرنگار تقریب(تنا) در مورد راهپیمایی امسال سرباز زدند.

محمد شعبان خبرنگار شبکه "الاخباریه" اولین پاسخگو به سوالات خبرنگار تقریب بود؛ وی با اشاره به حضور پررنگ مردم ایران در راهپیمایی روز قدس این حضور را عاملی تاتثیرگذار در بالا بردن روحیه مردم غزه که اینک تحت ددمنشانه ترین حملات رژیم صهیونیستی قرار دارند، دانست.

خبرنگار شبکه "سوریه" نیز با اشاره به این مسئله، بیان داشت: ما همیشه در محور مقاومت خواهیم ماند و تا آخر توان از مردم غزه حمایت خواهیم کرد.

خبرنگار خبرگزاری "آناتولی" ترکیه نیز در رابطه با راهپیمایی روز قدس، گفت:با توجه به این که در ماه مبارک رمضان قرار داریم و رژیم صهیونیستی جنایتهای خود را در این ماه انجام داده است و مردم بی گناه غزه را به خاک و خون کشیده است مهم بود که مردم ایران در این راهپیمایی شرکت کنند که امسال نسبت به سالهای گذشته بسیار گسترده تر بوده است؛ کشورهای اسلامی اگر کمی غیرت به خرج دهند و دست به دست هم دهند؛ اسرائیل از بین خواهد رفت.

خبرنگار شبکه "عراق" دیگر پاسخگو به سوالات خبرنگار تقریب بود؛ وی اظهار داشت:با توجه به این که جنایات اسرائیل سال به سال بیشتر می شود مسلما شاهد افزایش جمعیت نیز در تظاهرات روز قدس در سطح جهان هستیم؛ باید جوانان بیشتر در این مراسم شرکت کنند تا تاثیر بیشتری در مقابله با اسرائیل داشته باشد.

الحیدری خبرنگار شبکه "الاتجاه" نیز با اشاره به نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی(ره)، گفت: آن مرد بزرگ این امکان را به مسلمانان داد تا بتوانند دوست و دشمن خود را از یکدیگر متمایز سازند؛ امام خمینی با این اقدام بیداری و هوشیاری را به مسلمانان هدیه داد و این در حالی است که بسیاری از حاکمان کشورهای اسلامی در خواب به سر می برند.

امیر ارشاد خبرنگار شبکه "المیادین" نیز با بیان این که گروه داعش راهپیمایی روز قدس را تحریم کرده، گفت: این گروه ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی است و تعجب آور نیست که با وحدت و یکپارچگی مواضع مسلمانان برای مقابله با این رژیم مخالف باشند.

شایان ذکر است خبرنگاران خبرگزاری فرانسه و آلمان با رد مصاحبه با خبرنگار تقریب(تنا) از سیاست کشورهای متبوع خود نسبت به عدم اظهارنظر و مصاحبه در مورد راهپیمایی روز قدس خبر دادند.
https://taghribnews.com/vdcbwab8grhb0sp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی