تاریخ انتشار۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : 234681

افشاگری های جدید ویکی لیکس درباره هیلاری کلینتون

بنیانگذار وب‌سایت ویکی لیکس اعلام کرد، این سایت در حال انجام مقدمات برای انتشار ایمیل‌های بیشتر از نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.
افشاگری های جدید ویکی لیکس درباره هیلاری کلینتون
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روزنامه گاردین، جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس به عنوان یکی از منتقدان کلینتون، وی را "شاهین جنگ طلب لیبرال" نامیده است.
 
ویکی لیکس ایمیل‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌داد وی به دنبال سقوط معمر قذافی از لیبی بود، در حالی که پنتاگون چندان تمایلی برای انجام این کار نداشت.
 
چندی پیش نیز وی نسبت به حمایت از هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هشدار داد و گفت: رأی دادن به کلینتون رأی دادن به "جنگی ابلهانه و بی‌پایان" است.
 
این افشاگر اسناد محرمانه دولت آمریکا تصریح کرد: من در رابطه با کلینتون سال‌ها تجربه دارم و درباره او هزاران سند محرمانه خوانده‌ام.
 به گفته آسانژ، کلینتون "فاقد خرد لازم" است و آمریکا را به جنگی بی‌پایان خواهد کشاند که باعث گسترش تروریسم خواهد شد.
 بینانگذار ویکی‌لیکس گفت: کلینتون دولت لیبی را از میان برد و قصد دارد همین سناریو را در سوریه و دیگر کشورهای خاورمیانه تکرار کند.
 
در حال حاضر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) تحقیقاتی را درباره هیلاری کلینتون، نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام می‌دهد تا مشخص شود آیا وی در استفاده از سرور ایمیل‌های شخصی قانون شکنی کرده است یا نه.
 
50 هزار و 547 صفحه اسناد از 30 ژوئن 2010 تا اوت 2014 وجود دارد که هفت هزار و 570 سند موجود به کلینتون تعلق دارد و این اسناد در دوران عهده گیری وزارت خارجه ارسال شده است.
https://taghribnews.com/vdcbwab58rhbf0p.uiur.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی