تاریخ انتشار۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : 199780
موسسه بین المللی آکسفام

تلاش 13 میلیون یمنی برای بدست آوردن غذا

تنا-لندن
بر اثر حملات هوایی عربستان به یمن شش و نیم میلیون نفر در آستانه گرسنگی کامل و فقیر ازنظرکمبود داروهای اساسی و بیماری هستند و 2 میلیون و300 هزار نفر نیز به شما گرسنگان این کشور افزوده شده است.
تلاش 13 میلیون یمنی برای بدست آوردن غذا
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن ،بر اساس جدیدترین گزارش  موسسه بین المللی آکسفام ،اینک 13 میلیون نفر در کشور بحران زده یمن در تلاش برای یافتن غذا و دارو هستند و نشانه های بارزی از فروپاشی کامل جامعه یمن به چشم می خورد.
روزنامه گاردین به نقل از گزارش موسسه آکسفام نوشت: از ماه مارس تاکنون روزانه 25000 نفر دچار ضعف در اثر گرسنگی بوده اند یعنی چیزی حدود 13 میلیون نفر در این کشور همواره با بحران غذا دست وپنجه نرم می کنند.

براساس گزارش های پیشین، یمن در گذشته فقیر ترین کشور عرب منطقه محسوب می شد که طبق آخرین گزارش آکسفام که امروز منتشر شده است از ماه مارس گذشته تاکنون بر اثر حملات هوایی عربستان و کشورهای عضو ائتلاف که تحت حمایت آمریکا و بریتانیا صورت گرفته 2 میلیون و 300 هزار نفر به شمار گرسنگان این کشور اضافه شده است.

طی چهار ماه گذشته مردم غیر نظامی یمن با 1700 کشته و3800 نفر مجروح هزینه سنگینی را بابت این جنگ پرداخته اند.
بر اساس گزارش های منتشره تنها در 24 جولای در اثر حملات هوایی عربستان به یک منطقه مسکونی در سواحل دریای سرخ 120 غیر نظامی کشته شده اند.

آژانس کودکان سازمان ملل هم گفته است که حداقل 365 کودک در این درگیریها کشته و میلیون ها نفر نیز به جمعیت کودکان در معرض آسیب در این فقیرترین کشور منطقه افزوده شده اند و در معرض بیماری هایی همچون سرخک، اسهال، ذات الریه و مالاریا قرار دارند.

مطابق گزارش آکسفام از ماه مارس تاکنون فقط  20% مواد غذایی مورد نیاز مردم یمن وارد این کشور شده و همچنین 650 هزار نفر نیز به جمعیت کودکان و مادران باردار وشیرده دچار سوء تغذیه اضافه شده که شمار آنان به یک و نیم میلیون نفر رسیده است.

 
https://taghribnews.com/vdcbw9b8grhb9zp.uiur.html
مرجع : موسسه آکسفام
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی