تاریخ انتشار۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 259387
حیدر العبادی:

داعش تحت کنترل است

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق تصریح کرد: بیشتر سرکردگان گروه تروریستی داعش در نتیجه عملیات ضدتروریستی در عراق کشته شده اند و این گروه تا حد زیادی منزوی و محدود شده است.
داعش تحت کنترل است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وی در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری 'فرانس 24' در بغداد که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: بیشتر سرکردگان داعش در نتیجه عملیات ضدتروریستی در عراق کشته شده اند. نخست وزیر عراق با بیان این که 'ابوبکر البغدادی' سرکرده داعش اکنون حضوری فعال در این گروه تروریستی ندارد، افزود: البغدادی در حال حاضر تقریبا تنها مانده و افراد قابل اعتماد زیادی اطرافش نمانده است. 
العبادی تاکید کرد که تحرکات سرکرده داعش تحت کنترل قرار دارد و به دقت رصد می شود.  نخست وزیر عراق از ارائه جزییات درباره محل اختفای البغدادی امتناع کرد.
 
وی در پاسخ به این که آیا سرکرده داعش در موصل مستقر است، صرفا به لبخندی اکتفا کرد و گفت که در این زمینه اظهار نظر نخواهد کرد.
 
العبادی تصریح کرد که داعش تقریبا به لحاظ نظامی در عراق شکست خورده است اما چالش اصلی از بین بردن داعش در عراق نیست، بلکه مبارزه با تروریسمی است که سراسر جهان را فراگرفته، که حمایت و همکاری بین المللی را می طلبد.
 
به گفته العبادی، داعش متشکل از تروریست هایی است که از سراسر جهان به این گروه پیوسته اند و در عراق و سوریه با غیرنظامیان بی گناه می جنگند. وی تایید کرد که برنامه عراق پاکسازی این کشور از تروریسم داعشی ظرف سه ماه آینده است.
 
نخست وزیر عراق تاکید کرد: راهبرد نیروهای عراقی باقی ماندن در شهرهای آزاد شده نیست، بلکه نیروهای عراقی که از همکاری نزدیک نیروهای محلی برخوردارند، پس از پاکسازی مناطق از لوث داعش، از شهرهای آزاد شده خارج خواهند شد.
 
وی همچنین از لزوم آموزش نیروها و مقام های محلی سخن گفت و اضافه کرد که در این راستا حدود 10 هزار نیروی پلیس محلی آموزش دیده اند.
 
العبادی در ادامه نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) را نیرویی رسمی، قانونی و تحت فرماندهی نخست وزیر عراق خواند و گفت: به جز این نیرو، هرگروه شبه نظامی دیگری که بدون هماهنگی سلاح در دست بگیرد غیرقانونی است.
 
وی ضمن تاکید بر همکاری میان گروه ها و قوم های مختلف عراقی در نبرد علیه داعش، در خصوص نیروهای کرد پیشمرگه نیز گفت: بر اساس توافقی که میان این نیروها و دولت فدرال عراق صورت گرفته، پیشمرگه ها پس از کمک به نیروهای ارتش در آزادسازی موصل، به مواضع قبلی خود، یعنی پیش از آغاز عملیات در 17 اکتبر (26 مهرماه) باز خواهند گشت.
https://taghribnews.com/vdcbw9b5zrhbsfp.uiur.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی