تاریخ انتشار۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 229687

نگرانی هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل ازاوضاع سوریه

دو کاروان امدادرسانی سازمان ملل متحد در حمص با مانع روبرو شده است زیرا یکی از آنها هدف حمله خمپاره ای قرار گرفت و کاروان دیگر در نتیجه حملات هوایی مجبور شد چندین بار متوقف شود.
نگرانی هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل ازاوضاع سوریه
هماهنگ کننده کمکهای بشردوستانه سازمان ملل در سوریه اوضاع حلب را وخیم توصیف کرد و گفت، اگر وضع کنونی در سوریه ادامه پیدا کند نمی توانیم به مردم داخل این کشور امدادرسانی کنیم.یان ایگلند در اظهاراتی در ژنو سوئیس درباره وخامت اوضاع در حلب گفت در بیست و چهار تا چهل و هشت ساعت گذشته وخامت اوضاع در حلب و همچنین در بخشهایی از حمص به صورت زنده به اعضای گروه بین المللی حمایت از سوریه گزارش شد. هیچ کسی شک ندارد که اوضاع وخیم است و اکنون هیچ کسی درباره پیامدهای آن مطمئن نیست. بنابراین از نظر من هم اکنون خط امداد رسانی و خط زندگی به، اگر نگوییم میلیونها نفر، دست کم به صدها هزار نفر که به بهبود اوضاع امید داشتند، احتمالا قطع شده است. حال سوال این است که آیا می توان آن را دوباره ترمیم کرد. بله، این کار شدنی است زیرا شرایط به آنچه که در ابتدای فوریه و پایان ژانویه داشتیم و همه جا بمباران می شد، بی شباهت نیست. بنابراین دی میستورا فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوریه به آمریکا، روسیه و دیگر قدرتها در گروه بین المللی حمایت سوریه می گوید شما یک بار این کار را انجام دادید پس می توانید دوباره این کار را بکنید. البته این بار منافع بیشتری در خطر است زیرا امکان اینکه مردم بتوانند بحران دیگری را تحمل کنند کمتر شده است. هم اکنون جان انسانهای زیادی در خطر است. جان عده زیادی از کارمندان امور بشردوستانه که برای بهداشت و درمان و امور رفاهی مردم سوریه کار می کنند، در خطر است و ممکن است هدف بمبارانها قرار بگیرند و کشته شوند، مسیر حیات و زندگی برای میلیونها نفر در سوریه در خطر است. 
یان ایگلند افزود در حالیکه جنگ عمق بیشتری پیدا می کند، ما شاهد کشته شدن پنج کلاه سفید (عضو دفاع مدنی سوریه) هستیم. همچنین پزشک کودکان در شرق حلب کشته شد. بیمارستانها بمباران شده اند. ما می بینیم در حالیکه زخمی ها خونریزی دارند، امدادگران نمی توانند کمک کنند زیرا هدف حملات قرار می گیرند.  اگر این وضع ادامه پیدا کند ما نمی توانیم طرح بلندپروازانه ماه مه را عملی کنیم و نمی توانیم به مردم داخل سوریه امدادرسانی کنیم. 
https://taghribnews.com/vdcbw9b5zrhb50p.uiur.html
مرجع : خبرگزاری صدا و سیما
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی