تاریخ انتشار۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : 209788
عضو شورای اجرایی حزب الله:

قیام عاشورا بر ضد باطل بود/ امام حسین(ع) تنها به یک مذهب تعلق ندارد

تنا - بيروت
عضو شورای اجرایی حزب الله با تاکید بر این که امام حسین(ع) تنها متعلق به یک مذهب خاص نیست، تاکید کرد: قیام و نهضت حسینی بر ضد هیچ مذهبی نیست بلکه بر ضد باطل انجام شد.
قیام عاشورا بر ضد باطل بود/ امام حسین(ع) تنها به یک مذهب تعلق ندارد
شیخ حسن بغدادی در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا)، قیام عاشورا را فرامذهبی توصیف کرد و گفت: امام حسین(ع) رهبر تنها یک مذهب یا طایفه نیست و قیام آن امام همام بر اساس نمادهایی مثل اصلاح، نصرت حق، مقابله با باطل و امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت.
 
وی افزود: اندیشمندان غیر مسلمان نیز وقتی در مورد امام علی(ع) و امام حسین(ع) می نویسند و نقش اصلاحی ایشان قلم می رانند، در مورد جایگاه عقایدی و یا دینی آنها سخن نمی گویند بلکه نقش آنان را در اصلاح گری و مقابله با باطل تبیین می کنند همچنانکه امام حسین(ع) هنگامی که به مقابله با یزید برخاست خواستار مقابله با منکر، فساد و انحراف و دفاع از کرامت، انسانیت و عزت بود.
 
 عضو شورای اجرایی حزب الله در ادامه تصریح کرد: بسیاری از غیر مسلمانان از قیام امام حسین به عنوان الگویی برای اصلاح بهره گرفته و از مفاهیم انسانی آن برای تحقق استقلال وآزادی و عزت و کرامت سود بردند.
 
وی با تاکید بر بهره گیری از آموزه های قیام امام حسین(ع) برای حفظ اسلام و مسلمین، اظهار داشت: تنها علاقه عاطفی و حزن و اندوه برای این حادثه کفایت نمی کند بلکه باید از همه اهداف عاشورا استفاده کنیم و از همه جهانیان اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان بخواهیم از نوراهل بیت(ع) و برکات و تعالیم قیام امام حسین بهره گیرند.

وی در ادامه این گفتگو با اشاره به اقدامات گروههای تکفیری در جهان اسلام، تصریح کرد: مردم همه آگاه شده اند که تکفیریها نه تنها شیعیان بلکه اهل سنت، مسیحیان، دروزی ها و... را مورد هدف قرار می دهند؛ طرح آنها تضعیف اسلام و مخدوش جلوه دادن چهره آن است؛ این گروهها، یاران اسرائیل و امریکا برای تحقق طرح خاورمیانه جدید هستند.
 
وی همچنین با اشاره به نقش علمای اسلام در وضعیت کنونی جهان اسلام، گفت: مسئولیت علمای اسلام در وضعیت کنونی بسیار سنگین است؛ از علماء می خواهیم باب اجتهاد را باز کنند چون اختلافات مذهبی در واقع بی پایه و اساس هستند.
 
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcbw9b5wrhbgzp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی