تاریخ انتشار۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۴
کد مطلب : 239389
رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق:

هدف از کنفرانس ریاض، دخالت در امور عراق است

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق تأکید کرد: هدف اصلی از کنفرانس ریاض که برای بررسی اوضاع مناطق سنی نشین بعد از مرحله داعش برگزار می شود، حمایت از حکومت داعشی نینوا و ممانعت از آزادسازی این منطقه به دست نیروهای عراقی است.
هدف از کنفرانس ریاض، دخالت در امور عراق است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،‌ "شیخ خالد الملا" رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق به کنفرانسی که قرار است، عربستان با موضوع عراق برگزار کند واکنش نشان داد.

عربستان قصد دارد با حضور چهره های معلوم الحال عراقی همچون طارق الهاشمی، کنفرانسی برای بررسی آینده و سرنوشت مناطق سنی نشین در مرحله بعد از داعش برگزار کند، اما شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق گفت که این کنفرانس به منظور دخالت در امور عراق برگزار خواهد شد.

وی گفت: عربستان تلاش می کند تا از طریق برگزاری کنفرانس ریاض از گروه های تکفیری حمایت کند و مانع آزادسازی آن به دست نیروهای عراقی شود؛ این کنفرانس قصد دارد تا آینده و سرنوشت مناطق سنی نشین را در مرحله بعد از داعش مورد بررسی قرار دهد.

شیخ الملا گفت: شرکت کنندگان در این کنفرانس، سفیر عربستان در بغداد و تعدادی از سفرای کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند؛ وی تصریح کرد: هدف سفیر عربستان در بغداد رهبری توطئه های تجاوزکارانه علیه عراق و اقشار مختلف ملت عراق است.

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق ادامه داد: برگزاری این کنفرانس همزمان با موعد عملیات آزادسازی موصل و برای حمایت از داعش و ممانعت از آزادسازی این منطقه شکل می گیرد.

پیش از این نیز "ابراهیم جعفری" وزیر امور خارجه عراق در دیدار با همتای سعودی اش، دخالت ریاض در امور داخلی عراق را ناپذیرفتنی توصیف کرده بود.
https://taghribnews.com/vdcbw9b59rhbffp.uiur.html
مرجع : حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی