تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : 229182

برگزاری نشست وحدت گرایانه علمای هند و عراق

علمای هند و عراق در نشستی وحدت گرایانه با هدف تقریب بین مذاهب و فرق اسلامی، بر ضرورت حفظ هویت فرق اسلامی و تمرکز بر مشترکات و ترک تعصبات بیهوده تأکید کردند.
برگزاری نشست وحدت گرایانه علمای هند و عراق
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نشست مقدماتی چهارمین جشنواره فرهنگی سالانه امیرالمؤمنین(ع) در شهر بنگلور هند برگزار شد.

این نشست با هدف تقریب میان مذاهب و فرق اسلامی و حفظ ماهیت آنها و حفظ اصول مشترک فرق و مذاهب برگزار شد تا همه فرقه ها با اعتقادات و باورهای فرق دیگر آشنا شوند و حساسیت های موجود درباره اعتقادات دیگران از بین برود و همه با استناد به عقل و منطق از اقدامات هیجانی و تعصبات بیهوده دوری کنند.

در این نشست که علمای هند و گروههایی از عتبات عالیات عراق حضور داشتند ، طلال البیر عضو هیئت مدیره آستان مقدس حضرت عباس(ع) و مشاور تولید این آستان گفت: وحدت و دوستی میان فرقه های اسلامی بسیار مهم است، زیرا اختلاف و تفرقه میان مسلمانان ضررهای زیادی دارد و خداوند نیز درقرآن کریم به ما فرموده است:« از خدا و پیامبر(ص) او پیروی کنید و با هم نزاع نکنید که هیبت شما درهم شکسته می شود و صبر پیشه کنید که خداوند با صابران است».

" سید محمد الحلو" از علمای عراق هم در این نشست گفت: مسأله همزیستی بین مسلمانان امروز، دغدغه بسیاری از مسلمانان است و ما به همزیستی به عنوان یک فرهنگ و ارزش و اصل اسلامی نیازمندیم و در این زمینه شخصیت امیرالمؤمنین(ع) برای ما الگویی شایسته است.

شرکت کنندگان در این نشست، ضمن تأکید بر مشترکات میان فرق و مذاهب اسلامی، خواستار ترک طایفی گری و تعصب و نژادپرستی و بازگشت به کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) شدند.
https://taghribnews.com/vdcbw9b55rhb58p.uiur.html
مرجع : حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی