تاریخ انتشار۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : 291985
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

​برگزاری قرائت زیارتنامه "ازبعید" در شهرستان های شیعه و سنی نشین آذربایجان غربی/ پیامبر اسلام(ص) الگو و سیره نبوی شیعه و سنی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: برگزاری مراسم زیارت ازبعید و توجه به شخصیت پیامبر اکرم (ص) محوری است برای انسجام اسلامی و تقویت ارزش های دینی که یک امر بسیار مهم و واجب الهی است.
​برگزاری قرائت زیارتنامه "ازبعید" در شهرستان های شیعه و سنی نشین آذربایجان غربی/ پیامبر اسلام(ص) الگو و سیره نبوی شیعه و سنی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین "محمدباقر کریمی" در جلسه هماهنگی مراسم قرائت زیارتنامه "ازبعید" اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) الگو و سیره نبوی شیعه و سنی است.

وی با اشاره به اینکه همه ما تکلیف داریم تا نسبت به روشنگری جامعه و تبیین شخصیت پیامبر(ص) گام های تأثیرگزار برداریم، تصریح کرد: تمام ائمه (ع) به نوعی مظلوم بوده و در این میان پیامبر اکرم (ص) از مظلومیت خاصی برخوردار هستند،لذا باید سیره و شخصیت حضرت رسول (ص) به مردم شناسانده شود و در راستای اعتلای دین مبین اسلام مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در روز ٢٨ صفر، مراسم قرائت زیارتنامه حضرت رسول (ص) در تمام شهرستان های شیعه نشین و دو شهرستان سنی نشین آذربایجان غربی با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته برگزار می شود.

کریمی تصریح کرد: زیارت ازبعید پیامبر اکرم روز پنجشنبه در ادارات، در شب رحلت رسول گرامی در مساجد و هیأت های مذهبی و روز جمعه در مصلی های استان قبل از خطبه های نماز جمعه برگزار می شود.

وی اذعان کرد: این مراسم هر ساله در سالروز رحلت جانسوز خاتم الانبیاء در 28 ماه صفر، با هدف ایجاد بستر مناسب برای رشد معنوی و تعظیم شعائر اسلامی و ادای دین به مقام و ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) برگزار می شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه زیارتنامه "ازبعید" چند سالی است که با محوریت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، بر حضور گسترده مردم در مراسم قرائت زیارتنامه حضرت رسول تأکید کرد و افزود: مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) با قرائت زیارت از بعید پیامبر اکرم(ص)، ایراد سخنرانی و مداحی درخور شأن مقام و ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام برگزار می شود.

کریمی قرائت زیارت ازبعید در کلیه ادارات، تهیه بروشور، مسابقات فرهنگی، اطلاع رسانی مراسم از طریق صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری ها، حضور مسؤولین، کارکنان و خانواده های آنها در مراسم قرائت زیارت ازبعید و فضاسازی ادارات از مهمترین برنامه های محوری به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) برشمرد.

وی گفت: به مناسبت برگزاری مراسم قرائت زیارت ازبعید زیارتنامه ازبعید چاپ و برای قرائت در مساجد آذربایجان غربی توزیع می شود.

رئیس تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه پیامبر(ص)، بهترین سرمشق و الگو برای تمامی انسان ها است، خاطر نشان کرد: باید سخنرانان، شخصیت بزرگوار ایشان را تبیین کنند تا فرهنگ و سیره نبوی در جامعه گسترش یابد.

حجت الاسلام محمد داداش زاده اظهار داشت: مساجد و هیأت های مذهبی آذربایجان غربی آماده برگزاری مراسم قرائت زیارت ازبعید هستند.

لازم به یادآوری است، زیارت ازبعید یا همان زیارت از راه دور است که از سال 89 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اهمیت موضوع و توجه بیشتر به ساحت نبوی(ص) این مراسم را اجرا می کند.
 
https://taghribnews.com/vdcbw8b5srhb99p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی