تاریخ انتشار۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 212982

توافق ملی برای تغییر اوضاع نابسامان بحرین/ داعش را دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس اداره می کنند

فعال بحرینی تأکید کرد: در بحرین توافق ملی گسترده ای برای تغییر اوضاع نابسامان و فاسد این کشور و برپایی نظام سیاسی برگرفته از اراده ملت وجود دارد.
توافق ملی برای تغییر اوضاع نابسامان بحرین/ داعش را دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس اداره می کنند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر "راشد الراشد" فعال و مخالف نظام بحرین، در گفتگو با خبرنگار تقریب تأکید کرد: در انقلاب بحرین همه مردم از هر قوم و مذهبی مشارکت داشتند به همین دلیل دولت از 9 یگان ارتش برای سرکوب کردن این انقلاب کمک گرفت. لذا اگر این مشارکت همگانی و گسترده وجود نداشت، دولت نیاز پیدا نمی کرد که از نیروهای آمریکایی، انگلیسی، پاکستانی و مصری کمک بگیرد تا مردم بی گناه را به خاک و خون بکشند.
 
الراشد نظام بحرین را به ایجاد فرقه گرایی و تفرقه متهم و تأکید کرد: فرزندان انقلاب بحرین با هر مذهب و فرقه ای که بودند، حتی یک شعار تفرقه انگیز هم سر ندادند. همه آنها یک چیز را خواستار بوده و هستند و آن، سرنگونی نظام کنونی بحرین است.
 
این فعال بحرینی در مورد درخواست رئیس جمهور آمریکا از مقامات بحرین برای آزادی شیخ علی سلمان، دبیرکل جنبش وفاق اسلامی نیز گفت: آمریکایی ها فقط به دنبال منافع استراتژیک خود هستند بنابراین باید راه حلی بیابند و از این رو، نظام بحرین را در این مسیر مجبور می کنند.
 
دکتر الراشد درباره مشکلات و سختی هایی که ملت بحرین تا کنون متحمل شده است نیز خاطرنشان کرد: ملت بحرین با تجاوزات بسیاری از جمله تخریب مساجد، بازداشت علما، دستگیری زنان و کودکان روبرو است اما این ملت، هیچ گاه از خواسته خود که رسیدن به آزادی و کرامت انسانی است، عقب نشینی نخواهد کرد.
 
این مخالف بحرینی همچنین درباره واکنش جهان اسلام نسبت به صدور حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر عالم عربستانی تأکید کرد: آیت الله النمر یک مخالف سیاسی نیست بلکه یک رهبر مذهبی و سمبل دینی است که فقط به دلیل یک سخنرانی و اظهار نظر دینی، محاکمه شده و حکم اعدام برای او صادر شده است.
 
وی افزود: اگر حکم اعدام این عالم مجاهد اجرا شود، کسی نمی تواند واکنش های این اقدام فجیع را پیش بینی کند. در این صورت جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان و نیروهای عراقی و دیگر کشورها ساکت نخواهند نشست زیرا اگر علمای دینی و حوزه های علمیه در برابر این جنایت سکوت کنند، مصیبتی عظیم به وجود خواهد آمد و از آن پس حرمت هیچ فقیه و عالمی نگه داشته نخواهد شد.
 
الراشد درباره امکانات گروه تروریستی داعش نیز گفت: امکانات و تجهیزات نظامی که این گروه تروریستی در اختیار دارد، کل ارتش های عربی و اسلامی دارا نیستند و این بیانگر آن است که آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی داعش را با هدف تحریک ملتها و تسلط بر منطقه به وجود آورده اند.
 
این تحلیلگر سیاسی و مخالف بحرینی در پایان خاطرنشان کرد: داعش باهدایت دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس اداره می شود و سرمایه آن نیز از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس تأمین می شود.
 
https://taghribnews.com/vdcbw5b55rhb89p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی