تاریخ انتشار۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۷
کد مطلب : 256885
محمود عباس:

امسال باید سال عدالت و آزادی فلسطین باشد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: ما فلسطینی ها می گوییم که 70 سال آوارگی و 50 سال اشغال گری دیگر کافی است و سال 2017 باید سال عدالت، صلح و آزادی ملت ما باشد.
امسال باید سال عدالت و آزادی فلسطین باشد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، " محمود عباس" در گفت وگو با روزنامه فرانسوی "لوفیگارو" در مورد اظهارات ضد و نقیض درباره انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس افزود: این اقدام می تواند تیر خلاص به روند صلح در سرزمین های اشغالی باشد و فلسطینی ها را بر آن دارد تا از تصمیم خود مبنی بر به رسمیت شناختن کشور اسرائیل منصرف شوند.

عباس تصریح کرد: به ترامپ نوشته ام که از شما می خواهم که سفارت را به بیت المقدس انتقال ندهید، چرا که این امر نه تنها سبب خواهد شد که واشنگتن مشروعیت خود را در ایفای هرگونه نقشی در حل نزاع بین اسرائیل و فلسطین از دست دهد، بلکه تیر خلاصی به تشکیل دو دولت مستقل خواهد بود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به این که اگر سفارت آمریکا به بیت المقدس منتقل شود، گزینه های زیادی در اختیار داریم که با کشورهای عربی مطرح خواهیم کرد، اظهار داشت: به رسمیت نشناختن اسرائیل یکی از گزینه های ماست، اما امیدواریم که به این مرحله نرسیم و بتوانیم در مقابل با دولت آینده آمریکا کار کنیم.

دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود گفته بود، در صورتی که رئیس جمهور شود، بیت المقدس را پایتخت رژیم صهیونیستی خواهد دانست و سفارت واشنگتن را به آن شهر منتقل خواهد کرد.

عباس درباره کنفرانس پاریس هم که قرار است روز یکشنبه 26 دی ماه با حضور بیش از 70 کشور و سازمان بین المللی برگزار شود، نیز افزود: کنفرانس پاریس شاید آخرین فرصت برای تشکیل دو کشور مستقل باشد.

فرانسه در ابتدای سال 2016 برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین را با شرکت 70 کشور در ماه دسامبر سال گذشته پیشنهاد کرده بود، اما این کنفرانس به نیمه ماه ژانویه سال 2017 موکول شد.

این کنفرانس روز یکشنبه 26 دی ماه (15 ژانویه) در پایتخت فرانسه و با هدف تشکیل دو دولت مستقل و پایان نزاع اسرائیل – فلسطین برگزار خواهد شد.

رژیم صهیونیستی با حمله به این کنفرانس صلح، شرکت در آن را تحریم کرده است، در تازه ترین این حملات، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مدعی شد که این کنفرانس توطئه ای از سوی فلسطین تحت حمایت فرانسه است.

مذاکرات صلح بین فلسطین و اسرائیل پیش از این در فروردین/ اردیبهشت 93 (آوریل 2014) به دلیل خلف وعده رژیم صهیونیستی در آزاد کردن زندانیان فلسطینی و ادامه شهرک سازی ها، متوقف شده‌ بود.
https://taghribnews.com/vdcbw0b5srhbswp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی