تاریخ انتشار۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : 297150
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه:

​مهم ترین راهکار برای ممانعت از رشد جریانات تندرو"وحدت و انسجام" است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مهم ترین راهکار برای ممانعت از رشد جریانات تندرو و تکفیری در جهان اسلام "وحدت و انسجام" مسلمانان در جهان اسلام است.
​مهم ترین راهکار برای ممانعت از رشد جریانات تندرو"وحدت و انسجام" است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در همایش سفیران وحدت و همدلی که با حضور علما و طلاب شیعه و سنی در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت وحدت به حدی است که اگر فردی اختلافات مذهبی را وسیله‌ای برای تفرقه قرار دهد نه از شیعیان و نه از اهل تسنن است چراکه به موضوع دین توجهی ندارد.

وی لازمه اقتدار جهان اسلام را "اتحاد" ذکر و تصریح کرد: نظام استکبار با علم به این موضوع وحدت و انسجام مسلمانان را هدف قرار داده است و با دامن زدن به افتراقات مذاهب، نیّات شوم خود را دنبال می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع)، قرآن کریم و علمای دینی تفرقه افکنی را دشمن مسلمانان عنوان می کنند، ادامه داد: برای مقابله با دشمنان باید دست در دست هم ایستادگی کنیم و ثابت کنیم که مسلمانان پیروز نهایی هستند.

قریشی خاطرنشان کرد: اشرف مخلوقات عالم، وجود مقدس رسول اکرم(ص) است و این شخصیت عظیم دارای مقام ومنزلتی بزرگ در درگاه الهی است و خدای متعال و فرشتگان برای حضرت محمد سلام و صلوات می فرستند.

وی افزود: مبنای وحدت و اشتراک مسلمانان، پیامبر اکرم است و باید عشق و علاقه ایشان و خاندانشان در دل‌های ما روزبه‌روز نهادینه‌تر شود و عشق و محبت خود را به پیامبر و اصحاب ایشان نشان دهیم.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: با وحدت و همدلی بود که پیکر اصلی گروهک تروریستی و صهیونیستی داعش ریشه کن شد اما مهم‌ترین کارهایی که باید جامعه اسلامی امروز انجام دهد از بین بردن تفکر داعشی است که این مهم خارج از دست نیروهای نظامی بوده و ملت اسلامی باید در این راستا گام بردارند.

قریشی به وظیفه علما و اساتید اشاره کرد و افزود: وظیفه علما و روحانیان تبلیغ و آگاه رسانی است که در این راستا نیز باید جوانان و تمامی جوامع را از اهداف شوم و پلید جریانات تکفیری آگاه کنند.

وی با بیان اینکه هفته وحدت فرصتی برای نزدیک شدن مسلمانان به همدیگر است، تصریح کرد: وجود مقدس و نازنین حضرت محمد (ص) برایمان بسیار ارزشمند است و چنین مناسبت‌هایی باید قدر دانسته و نهایت استفاده معنوی از آن انجام شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه آیات بسیاری در قرآن بر مسئله وحدت تاکید دارند و برهم زننده وحدت با وعده الهی با عذاب عظیم روبه رو می شود، متذکر شد: کسانی که اختلاف به وجود می‌آورند و اینان که تفرقه‌افکنی می‎کنند به نظر بنده نه شیعه هستند و نه سنی لذا باید مسلمانان ید واحده باشند تا بتوانند در مقابل کارشکنان ایستادگی کنند.
https://taghribnews.com/vdcbszb5grhb98p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی