تاریخ انتشار۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : 208257

بازگشایی مجدد کتابخانه تخصصی در پژوهشگاه مطالعات تقریبی درسالروز تاسیس مجمع جهانی تقریب

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی: در کتابخانه پژوهشگاه مطالعات تقریبی غنی ترین مباحث علمی و منابع اهل سنت، حدود 35 هزار جلد و در سی رشته برای استفاده پژوهشگران مهیاست.
بازگشایی مجدد کتابخانه تخصصی در پژوهشگاه مطالعات تقریبی درسالروز تاسیس مجمع جهانی تقریب
 
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) حجت الاسلام والمسلمین  دکتر مختاری یکشنبه همزمان با سالروز  تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و بازگشایی مجدد کتابخانه تخصصی پژوهشگاه مطالعات تقریبی با تشریح فعالیتهای
این  پژوهشگاه گفت: مجمع  جهانی تقریب مذاهب اسلامی به فرمان رهبرمعظم انقلاب و باهدف وحدت و انسجام بین مذاهب اسلامی و همچنین خنثی سازی توطئه استکبارجهانی تاسیس شد.
 
دکتر مختاری با بیان اینکه دی ماه امسال بیست ونهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع «بحران های کنونی جهان اسلام » در تهران برگزار خواهد شد افزود: در این کنفرانس آسیب‏ها، علل و عوامل پیدایش این بحران‏ها، وضعیت نامطلوب جهان اسلام و آسیب شناسی وضعیت موجود مورد پژوهش و بررسی قرار می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری افزود: در این کنفرانس مهمانانی از جهان اسلام حضور خواهند داشت و صاحب نظران و پژوهشگران ضمن ارائه مقالات در مباحث محوری بحث و تبادل خواهندکرد.
 
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با بیان این که پژوهشگاه نیازمند همکاری و حمایت مسئولان برای تاثیرگذاری بهتر در جهان اسلام است، بر ضرورت همکاری حوزویان، فرهیختگان و رسانه ها و علما برای تقویت شعار تقریب مذاهب درجهان اسلام تاکید کرد.
 

حجت الاسلام  والمسلمین مختاری با بیان اینکه دشمن درحال ایجاد رخنه و فتنه بین مذاهب است افزود: همکاری در زمینه تقریب و وحدت امری بسیارجدی و ضروری است و می تواند مشکلات جهان اسلام را برای تقریب وحدت بین مسلمین رفع و نقشه های دشمن را خنثی کند و آینده روشنی را پیش روی ما قرار دهد.
 
وی تاسیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی را پشتیبان علمی و نظری برای مجمع جهانی تقریب مذاهب دانست و گفت: مجمع تقریب مذاهب اسلامی اگر چه با برگزاری اجلاسیه های محلی و منطقه ای درموضوع تقریب توانسته موثر واقع شود، ولی به لحاظ نظری و ساختار فکری، نیازمند صاحبنظران فکری است که پژوهشگاه توانسته در این عرصه نقش خود را به خوبی در موضوعات فقه و اصول مقارن و تفسیرمقارن ایفا کند.
 
وی با بیان اینکه مباحث منتشر شده در این پژوهشگاه مورد استقبال اهل سنت نیز قرارگرفته است افزود: 23 جلد کتاب حاصل زحمات دو تا پنج ساله پژوهشگران همزمان با افتتاح کنفرانس وحدت رونمایی خواهد شد و انتشار مجله رساله التقریب نیز پس از دوسال وقفه از سر گرفته خواهد شد.

دکترمختاری به کتابخانه پژوهشگاه مطالعات تقریبی هم اشاره کرد و گفت: این مرکز غنی ترین مباحث علمی و منابع اهل سنت که حدود 35 هزار جلد و در  30 رشته را برای استفاده پژوهشگران فراهم و فعالیت جدیدی را نیز برای ارائه کتابهای دیجیتالی درفضای مجازی آغاز کرده است .

وی درپایان از سفر سه تن از شخصیتهای اهل سنت از موریتانی و هندوستان به ایران و دیدار با علما خبرداد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcbswb5zrhbg5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی