تاریخ انتشار۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 258856

انتقاد موگرینی از ادامه شهرک‌سازی اسرائیل

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: طرح اخیر رژیم صهیونیستی برای احداث واحدهای مسکونی جدید در اراضی اشغالی فلسطین، دستیابی به راه‌حل دو کشور را ناممکن می کند.
انتقاد موگرینی از ادامه شهرک‌سازی اسرائیل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "فدریکا موگرینی"چهارشنبه در واکنش به طرح اسرائیل برای ساخت حدود سه هزار واحد مسکونی جدید در کرانۀ باختری گفت: این طرح چالشی مستقیم در قبال چشم‌انداز راه‌حل دو کشور است.

موگرینی ضمن هشدار درباره ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل افزود: عیمقاً مایۀ تأسف است که اسرائیل با وجود نگرانی‌ها و اعتراض‌های جدی و مستمر بین‌المللی که همواره در همۀ سطوح مطرح شده‌اند، به اقدامات خود ادامه می دهد.

موگرینی تأکید کرد:توسعۀ مداوم شهرک‌ها با سیاست‌های اتحادیۀ اروپا و پیشنهادهای گروه چهارگانۀ صلح خاورمیانه متشکل از اتحادیۀ اروپا، امریکا، سازمان ملل و روسیه مستقیماً در تضاد است.

این مقام اروپایی تصریح کرد: راه‌حلی که از طریق مذاکرات حاصل شود تنها راه مشروع برآورده شدن خواسته‌های دو طرف و دستیابی به صلح پایدار است.

رژیم تل‌آویو از زمان روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از ساخت بیش از شش هزار واحد مسکونی برای شهرک‌ نشینان صهیونیست خبر داد.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل، سوم دی‌ماه 1395 قطعنامۀ‌ توقف فوری شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینیان را با 14 رأی موافق در مقابل یک رأی ممتنعِ امریکا تصویب کرد.

بسیاری از کشورهای جهان شهرک‌سازی اسرائیل را غیرقانونی می‌دانند و آن را مانعی بر سر دستیابی به صلح در این منطقه قلمداد می‌کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcbswb50rhbswp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی