>> سرمایه گذاری آمریکا برای ایجاد درگیری در سوریه | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۳۰ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 46525
ویکیلیکس افشا کرد:

سرمایه گذاری آمریکا برای ایجاد درگیری در سوریه

ویکی لیکس اسناد مربوط به کمک های مالی آمریکا به آشوبگران سوری و جریان های مخالف حکومت در این کشور را فاش کرد.
سرمایه گذاری آمریکا برای ایجاد درگیری در سوریه
به گزارش تقریب(تنا)،
روزنامه "واشنگتن پست" در شماره روز گذشته دوشنبه ۲۹ فروردین ماه از انتشار اسناد مربوط به سرمایه گذاری وزارت امور خارجه آمریکا برای ایجاد درگیری در سوریه و ارتباط مقامات این کشور با معترضان سوری، در ویکی لیکس خبر داد.

این روزنامه با اشاره به این که اسناد منتشر شده حاکی از اختصاص بودجه ۶ میلیون دلاری توسط وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۰۶ به منظور راه اندازی شبکه ماهواره ای "برادا" که پایگاه آن در لندن قرار دارد توسط سوریه های تبعیدی است نوشت: این شبکه تلویزیونی در سال ۲۰۰۹ آغاز به کار کرد و با آغاز درگیری ها در سوریه از ماه گذشته فعالیت های خود را به منظور پوشش اخبار درگیری ها افزایش داده است.

بر اساس این اسناد که مجموعه ای از تلگراف های دیپلماتیک است، سرمایه گذاری و اعطای بودجه به معترضان سوری از زمان "جرج بوش" رئیس جمهور پیشین آمریکا و همزمان با سردی روابط واشنگتن و دمشق آغاز و پس از ریاست جمهوری "باراک اوباما" نیز علی رغم تلاش وی برای ایجاد روابط با بشار اسد و اعزام نخستین سفیر آمریکا به دمشق پس از ۶ سال، ادامه یافت. 

هنوز مشخص نیست که این سرمایه گذاری ها تا کنون نیز ادامه دارد یا خیر اما اسناد منتشر شده حاکی از ان است که این بودجه تا سپتامبر ۲۰۱۰ به جمعیت های معارض سوری داده شده است. 

گفتنی است: وزارت خارجه آمریکا تا کنون در ارتباط با تلگراف های منتشر شده و حمایت مالی از شبکه تلویزیونی برادا، عکس العملی از خود نشان نداده است.


https://taghribnews.com/vdcbssba.rhb05piuur.html
مرجع : القىس العربي
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی