تاریخ انتشار۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 295053

بيداري اسلامي در آيينه بيداري ملت ايران شكل گرفته است/ارسال ٧٠مقاله داخلي و خارجي به دبيرخانه همايش ملي بانوي فضيلت در سنندج

مدير كل امور بانوان مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي به نقش ويژه بانوان مسلمان در عرصه بيداري اسلامي در جهان اشاره كرد و گفت: بانوان مسلمان با تمسك به آيات قرآني و الگوگرفتن از سيره بزرگان ديني بايد به روشنگري در جامعه بپردازند و خود را با سلاح علم مجهز نمايند.
بيداري اسلامي در آيينه بيداري ملت ايران شكل گرفته است/ارسال ٧٠مقاله داخلي و خارجي به دبيرخانه همايش ملي بانوي فضيلت در سنندج
به گزارش خبرنگار تقريب از سنندج، دكتر شريعتي عصر امروز  در نشست تخصصي بررسي جايگاه بانوان در تحولات جهان اسلام كه در سالن اجتماعات كتابخانه امام خامنه اي(مدظله العالي) سنندج برگزار شد اظهار كرد: حركت ما به سمت آينده حركتي سريع خواهد بود و امروز مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي  در اين مسير گام برداشته و بيداري اسلامي از جمله أموري است كه همه زنان و مردان مسلمان بايد به عنوان امري مهم در راستاي آينده متعالي جهان اسلام مدنظر داشته باشند.

وي افزود: دشمنان اسلام با تمام توان براي جلوگيري از بيداري اسلامي تلاش مي كنند و در مقابل اين توطئه ها ما گام ها را بايد مستحكم كنيم.

شريعتي به جايگاه بانوان مسلمان در عرصه جنگ نرم و بيداري اسلامي اشاره كرد و گفت: بانوان مسلمان در جامعه هم نقش  خواهر را دارند، هم نقش همسر، هم نقش دختر و هم نقش  مادران را در آينده برعهده خواهند داشت. 

مدير كل امور بانوان مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي تصريح كرد: امروز جامعه تسنن و تشيع  در ايران اسلامي زير يك پرچم در جهت ايجاد حيات طيبه گام برمي دارند .

شريعتي افزود: قران مجيد براي سير تكاملي بشريت ارايه طريق كرده است و دانشمندان مسلمان نقش بزرگي در تعالي جامعه بشري بر عهده داشته اند و در تعالي جامعه بشري نيز افراد عالم و دانشمند نقش ويژه اي را برعهده دارند.

وي خاطرنشان كرد: در سرزميني كه پشتوانه معرفتي آن قران و سنت و سيره اهل بيت است بايد انتظار داشته باشيم كه اين سرزمين روز به روز قله هاي عزت و تعالي را فتح كند و امروز جمهوري اسلامي ايران نقشي تعيين كننده در ايجاد ثبات، وحدت و همدلي در جهان ايفا مي كند و در اين مسير زنان و مردان ايراني در كنار هم به نقش آفريني مي پردازند.

شريعتي افزود: قران كريم ارايه طريق كرده است و مسأله انسانيت در قران حرف اول را مي زند نه جنسيت لذا آنچه كه براي ما مهم است اين است كه بر مبناي انسانيت در مسير تعالي گام برداريم.

وي تاكيد كرد: امروز شاهديم كه جهان اسلام چه ضرباتي را از جبهه زر و زور متحمل شده است و از ديرباز اين توطئه ها وجود داشته و تداوم خواهد داشت و تنها راهكار مقابله با اين مهم هوشياري و بصيرت است كه در اين راستا ايران اسلامي ثابت كرده است كه پرچمدار بيداري اسلامي است و با پشتوانه عظيم رهنمودهاي امام راحل و مقام معظم رهبري و مشاركت گسترده مردمي به سوي عزت گام برمي دارد و جبهه استكبار و نظام سلطه در برابر عظمت نظام اسلامي ايران و همت مردم ولايت مدار ايران به انزوا كشيده شده است.

مدير كل امور بانوان مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي اظهار داشت: نابودي شجره خبيثه داعش همت والاي ايران اسلامي و پشتوانه علمي و معرفتي مقام معظم رهبري را به جهانيان نشان داد و موجب خوشنودي مردم مظلوم سوريه و عراق شد.

شريعتي افزود: امروز نوبت ماست كه براي حفظ دستاوردهاي نظام گام برداريم چرا كه جهان در حال تحول است و ايران اسلامي در اين تحول نقش مهمي دارد و در اين مسير نيز زنان نقشي كليدي دارند.

وي خاطرنشان كرد: امروز جامعه ايراني به دختران جوان خودش مي بالد چرا كه دختران ايراني سنگردار فرهنگ و معرفت هستند.

مدير كل امور بانوان مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي تصريح كرد: علم و عمل دو بال توانمند براي پرواز به سير ملكوتي است و بانوان ايران اسلامي بايد خود را به اين بال هاي توانمند مجهز كنند.

شريعتي افزود: دشمنان از جهل و ناداني برخي افراد نسبت به مباني فرهنگي و عقيدتي براي اجرا كردن برنامه هاي شوم خويش در جامعه اسلامي تلاش مي كنند و بر همه ما واجب است كه در راستاي روشنگري جامعه همت گماريم.

وي خاطرنشان كرد: بانوان در عرصه هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي نقشي تعيين كننده دارند و دختران ما با زينت حيا  در جامعه بايد به ايفاي نقش بپردازند. 

شريعتي اظهار داشت: دانشگاه مذاهب بستري را براي پيشبرد اهداف متعالي دين اسلام، سنت  پيامبر و ايجاد وحدت و همدلي فراهم كرده است و با حضور همه دانشجويان خويش نقش تعيين كننده اي در ارتقاي بينش ديني و فرهنگي جامعه  برعهده دارد.

وي در پايان سخنان خود به ارسال ٧٠ مقاله علمي به دبيرخانه همايش بانوي فضيلت حضرت خديجه(س) اشاره كرد و گفت: اين مقالات در زماني كوتاه و از سوي صاحب نظران و انديشمندان اهل سنت و اهل تشيع داخل ايران و چندين كشور خارجي ارسال شده است و مراسم پاياني اين همايش نيز فردا در شهر سنندج برگزار خواهد شد.
https://taghribnews.com/vdcbssb5frhb9gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی