تاریخ انتشار۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 285054

​تأکید علمای کردستانی بر حفظ وحدت امت اسلامی در برابر توطئه های استکبار

ائمه جمعه شهرهای مختلف کردستان در خطبه های نماز جمعه این هفته خواستار هوشیاری هرچه بیشتر مسلمانان در برابر توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان شدند.
​تأکید علمای کردستانی بر حفظ وحدت امت اسلامی در برابر توطئه های استکبار
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه سنندج در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک هفته دفاع مقدس به همه مردم ایران اظهار کرد: ایرانیان در دورانی که تمامی کشورها علیه انقلاب اسلامی شان ایستاده بودند مجاهدت هایی از خود نشان دادند که تا قرن ها از آن به نیکی یاد خواهد شد.

وی افزود: همه اقوام و مذاهب در ایران در خلق حماسه دفاع مقدس سهیم هستند و نقش استان های مرزی همچون کردستان در این راستا ویژه بوده و شایسته والاترین تقدیرهاست.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: اگر امروز شاهد مصیبت هایی علیه مسلمانان میانمار و یا در دیگر نقاط جهان هستیم همگی ناشی از عدم همبستگی و اتحاد در بین مسلمانان است و این عدم همبستگی موجب شده است که جبهه استکبار به آسانی اهداف و نقشه های تفرقه افکنانه خویش را عملی کند.

ماموستا خدایی تأکید کرد: باید مسلمانان در برابر توطئه های استکبار و صهیونیسم جهانی متحد شده و به آنان اجازه دخالت در امور مسلمانان را ندهند.

ماموستا عبدالقادر حسینی امام جمعه سروآباد نیز در خطبه های این هفته نسبت به برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق ابراز نگرانی کرد و گفت: برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق به غیر از ایجاد فتنه، آشوب و گسترش نا امنی در مرزها هیچ منفعت و سودی ندارد و باعث نفوذ و دخالت پیش از پیش اسراییل و آمریکا در منطقه خواهد شد.

وی افزود: ما تابع سیاست و قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و هر آنچه را که این انقلاب و این نظام ناپسند بداند و با آن مخالفت کند ما نیز با آن مخالف هستیم و آن را رسمی و قانونی نمی دانیم.

امام جمعه سروآباد خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با هیچ کشور اسلامی دشمنی ندارد و تنها با ظلم و ستم و اسراییل و آمریکا مخالف است لذا انتظار می رود مردم اقلیم کردستان عراق نیز با هوشیاری در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی در منطقه گام بردارند.

ماموستا محمود ابن الخیاط امام جمعه موقت سقز نیز در خطبه های این هفته نسبت به توطئه های امنیتی دشمنان در منطقه هشدار داد و گفت: هدف رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی در حمایت از استقلال اقلیم کردستان عراق جز تفرقه و جدایی بین صفوف به هم پیوسته مسلمانان چیز دیگری نیست.

وی افزود: باید مردم کردستان نسبت به این توطئه ها هوشیاری بیشتری داشته باشند و بدانند که غربی ها دوست آنان نیستند.

ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه بانه نیز در خطبه های این هفته به جایگاه ویژه مردم ایران در بین کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: ملت ایران طی 39 سال از عمر انقلاب اسلامی در برابر انواع توطئه ها و هجمه ها ایستادگی کرده اند و الگویی به تمام معنا برای جهانیان محسوب می شوند.

وی افزود: همین روحیه استکبارستیزی موجب شد در دوران هشت سال دفاع مقدس به پیروزی هایی بزرگی دست پیدا کنیم و بدون شک تداوم این پیروزی ها نیز در گرو حفظ همین روحیه است.
https://taghribnews.com/vdcbssb5arhbwgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی