تاریخ انتشار۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 205656
عالم لبنانی در گفتگو با تقریب:

موسم حج عاملی برای وحدت اسلامی و مقابله با خطر تکفیری است

تنا – بیروت
مسئول روابط سیاسی و دبیر تجمع علماء مسلمین لبنان، موسم حج را عاملی برای وحدت اسلامی و مقابله با خطر تکفیری دانست و بر لزوم بهره گیری از فضای معنوی و روحانی حج برای تحقق این مهم تاکید کرد.
موسم حج عاملی برای وحدت اسلامی و مقابله با خطر تکفیری است
شیخ "ماهر مزهر" در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا)، در رابطه با موسم حج و تاثیرات آن بر جهان اسلام، اظهار داشت: "حج"، پدیده ای اسلامی است که در وجود آن ابعاد مختلف روحی و معنوی را می توان یافت و روح عبادی یگانه در چارچوب وحدتی جامع نهفته است و یکی از اهداف اصلی وحدت اسلامی در این فریضه به خوبی مشاهده می شود.
 
وی افزود: حجاج بیت الله الحرام به صورت یکپارچه و بنابه روشی که از سوی پیامبر گرامی اسلام(ص) بر جای مانده، طواف می کنند و وحدت عملی را نشان می دهند.
 
این عالم لبنانی در ادامه بیان داشت:حضرت محمد(ص) در جریان خطبه وداع که در جبل الرحمه ایراد کردند، در پاسخ به سوالی در مورد اهمیت جایگاه مکانی و زمانی حج، بر نماد وحدت گرای حج و یکی از عوامل اصلی وحدت مسلمین تاکید کردند.
 
وی با ابراز تاسف از دوری مسلمانان از این نماد، خاطرنشان کرد: برخی جریانها تلاش دارند از این موسم، تنها به عنوان موسمی برای انجام فرایض دینی یاد کنند و هدف مهم آن یعنی همبستگی و وحدت اسلامی را از آن دور سازند.
 
مسئول روابط سیاسی تجمع علماء مسلمین در ادامه با اشاره به مسئله تکفیر در جهان اسلام، گفت: مقابله با خطر تکفیر و تفرقه تنها در حج کارساز نیست بلکه بر ما واجب است در هر لحظه با این خطر مقابله کنیم.
 
وی با اشاره به آیه"واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا"افزود: باید اختلافات خود را کنار بگذاریم چون خطر تروریستها، خطری برای همه ماست که هیچ مذهب و فرقه وجماعت و حزبی را مستثنی نمی کند لذا اولین عاملی که می تواند با تروریسم و تکفیر مقابله کند، وحدت بین خود ماست.
 
این عالم لبنانی در ادامه تاکید کرد: حجاج ابتدا باید مضامین حج را بشناسند و بعد با مسائل فقهی آن آشنا شوند؛ همچنان که خداوند متعال به ما وعده داده حج دارای منافع بسیار برای ماست که یکی از این منافع همگرایی مسلمانان از اقصی نقاط جهان و از نژادهای مختلف در یک مکان واحد است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcbssb50rhbg0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی