تاریخ انتشار۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۴
کد مطلب : 260655
لاریجانی در دیدار رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی:

رویکرد ایران ایجاد آرامش درخاورمیانه و شبه جزیره کره است/با اقدامات تحریک آمیز آمریکا مخالفیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران ایجاد آرامش در منطقه خاورمیانه و شبه جزیره کره است و در این عرصه با اقدامات تحریک آمیز آمریکا مخالفیم.
رویکرد ایران ایجاد آرامش درخاورمیانه و شبه جزیره کره است/با اقدامات تحریک آمیز آمریکا مخالفیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه یکشنبه در دیدار «چائو تائی بوک» رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی گفت: ما همواره به دنبال پایدار ماندن روابط با این کشور هستیم. وی ادامه داد: ما از اینکه هیأت کره شمالی در کنفرانس حمایت از مردم فلسطین شرکت می کند، تشکر می کنم.
لاریجانی افزود: قطعا مسئله فلسطین یک موضوع بسیار مهم است و شرکت کره شمالی در این کنفرانس ارزشمند است.
 
وی اضافه کرد: آمریکایی ها همواره به دنبال فشار آوردن بر کشورهای مستقل هستند و آنها نمی خواهند که آرامش در مناطق مختلف ایجاد شود، از این رو رویکرد جمهوری اسلامی ایجاد آرامش درمنطقه خاورمیانه و منطقه شبه جزیره کره است و ما در این عرصه با اقدامات تحریک آمیز ایالات متحده مخالف هستیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روابط اقتصادی دو کشور در جایگاه مناسبی قرار ندارد و باید برای تقویت آن راه کارهای مناسبی را اندیشید.
 
لاریجانی افزود: در شرایط کنونی منطقه به گونه ای است که کشورهایی مانند سوریه و عراق به علت دخالت ها و فشارهای آمریکا آسیب دیده و در این کشورها، جریان های تروریستی را گسترش داده و این مشکلی برای منطقه است.
 
دراین دیدار «چائو تائی بوک» رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی هم با اشاره به روابط دیرینه و گسترده دو کشور گفت: ایران نقش مهمی درحمایت از اهداف مردم فلسطین، جنبش عدم تعهد، سوریه و کشورهای در حال توسعه دارد.
 
وی با بیان اینکه کنفرانس بین المللی حمایت از مردم فلسطین موفق خواهد بود، افزود : دولت ایران در حوزه اقتصادی و تقویت قدرت دفاعی به موفقیت های زیادی دست پیدا کرده است.
 
تائی بوک با اشاره به سیاست های ایالات متحده در عرصه بین الملل، افزود: آمریکایی ها همواره کشورهای مستقل را تحت فشار و تحریم قرار می دهند و قطعا برای خنثی کردن این اقدامات، گسترش روابط بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
 
وی گفت: متأسفانه آمریکا همیشه در امور داخلی کشورها دخالت می کند و این رویکرد هنوز نیز ادامه دارد، از این رو ایالات متحده همواره کشور کره شمالی را تهدید نظامی می کند، چون کره شمالی یک کشور ضد آمریکایی است.
 
رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی در ادامه برگسترش روابط دو کشور به ویژه در حوزه پارلمانی تأکید کرد و گفت: کره شمالی خواهان گسترش روابط با ایران است.
 
وی افزود: کره شمالی همواره به دنبال وحدت میان دو کشور کره شمالی و کره جنوبی بوده است، اما حضور آمریکایی ها در شبه جزیره کره، مانع از تحقق این مسئله می شود.
 
https://taghribnews.com/vdcbsgb5srhb00p.uiur.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی