تاریخ انتشار۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 260952
رئیس پارلمان عراق:

قدس شریف باید پایتخت فلسطین بماند/ یهودی‌سازی تهدیدی بزرگ برای موجودیت جهان اسلام

رئیس پارلمان عراق گفت: قدس شریف باید پایتخت فلسطین بماند و آوارگان نیز باید به سرزمین‌های خود بازگردند و شهرک‌سازی‌ها متوقف شود.
قدس شریف باید پایتخت فلسطین بماند/ یهودی‌سازی تهدیدی بزرگ برای موجودیت جهان اسلام
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سلیم جبوری امروز در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین با یادآوری حمایت همیشگی عراق از مردم فلسطین خاطرنشان کرد: عراق هیچ‌گاه به سود هیچ یک از طرف‌های فلسطینی علیه طرف دیگر موضع‌گیری نکرده، بلکه همواره از خواسته‌های فلسطینیان حمایت کرده است.
 
وی با انتقاد از اقدامات برخی جریانات در منطقه علیه مبارزان فلسطینی و هماهنگی با رژیم اشغالگر قدس و چشم‌پوشی از مسائل اصلی جهان اسلام بر ضرورت عملی‌سازی شعارها در حمایت از فلسطین تأکید کرد و گفت: کشورهای اسلامی باید از تلاش‌های مردم فلسطین در جهت احقاق حقوق خود حمایت کنند که ازجمله آنها بازگشت به مرزهای سال 1948 است.
 
رئیس پارلمان عراق با بیان این که کشورهای عربی و مسلمان تاکنون در عملی‌سازی تشکیل کشور مستقل فلسطین شکست خورده‌اند، به نفوذ روزافزون دشمن اشاره کرد و بیان داشت: قدس شریف باید پایتخت فلسطین بماند و آوارگان نیز باید به سرزمین‌های خود بازگردند و شهرک‌سازی‌ها متوقف شود که در قطعنامه‌های شورای امنیت نیز بر آن تأکید شده است.
 
وی با تأکید بر اینکه موضوع فلسطین صرفاً مربوط به یک کشور نبوده و متعلق به همه جهان اسلام است، یهودی‌سازی در زمین فلسطین را تهدیدی بزرگ برای موجودیت جهان اسلام خواند و گفت: رژیم صهیونیستی همه ابزارهای خود را برای راه‌اندازی یک جنگ نیابتی به کار گرفته است.
 
گفتنی است اختتامیه ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ساعت 16 امروز (چهارشنبه 4 اسفندماه 95) با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی در محل سالن اجلاس سران تهران برگزار می‌شود.

 
https://taghribnews.com/vdcbsgb55rhb09p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی