تاریخ انتشار۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۸:۳۸
کد مطلب : 223854

واکنش ظریف به تروریستی خواندن حزب الله لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی خواندن جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان گفت: این اقدام فقط برای رژیم صهیونیستی خوشایند است و تمام آزای‎خواهان جهان عرب را متنفر می‌کند.
واکنش ظریف به تروریستی خواندن حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پرس تی وی، محمد جواد ظریف، عصر شنبه (15 اسفند) در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه مالت گفت: احساس می‌کنم بعضی از کشورهای حوزه ما به ویژه دولت سعودی با توجه به سیاست‌های غلطی که دنبال کردند در پی ایجاد تنش و ناامنی در کل منطقه هستند.
 
وی افزود: این سیاست‌ها به قیمت استفاده از برخی عناوین است که فقط برای رژیم صهیونیستی خوشایند است و تمام آزادی خواهان جهان عرب را از این حرکت متنفر می‌کند.
 
ظریف با تأکید بر این‌که «حزب‌الله تنها سازمانی است که در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی توانسته است از تمامیت ارضی لبنان حمایت و اشغالگران را از لبنان خارج کند»، تصریح کرد: این اقدام (تروریستی خواندن حزب‌الله) محکوم و بی‌اعتبار است.
 
شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس چهارشنبه (12 اسفند) جنبش مقاومت حزب الله لبنان را که با اشغالگری رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها در سوریه مبارزه می‌کند، در فهرست به اصطلاح تروریست‌ها قرار دادند.
 
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به این‌که کشورهای تنش‌آفرین در منطقه آثار سیاست‌های غلط قبلی را امروز در سوریه و یمن مشاهده می‌کنند، خطاب به آن‌ها گفت: بهتر است قبل از این‌که این اقدامات قابل کنترل و برخورد نباشد و دامن خودشان را بگیرد، آن‎‌ها را متوقف کنند و به ندای گفت‌وگو، همکاری و حسن همجواری پاسخ مثبت دهند.
 
ظریف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که ایران برای اولین بار در تاریخ میزبان وزیر امور خارجه کشور مالت است، افزود: مالت یکی از اعضای اتحادیه اروپا است که در سال آینده میلادی، ریاست این اتحادیه را بر عهده خواهد گرفت .
 
    وی تصریح کرد با توجه به همزمانی ریاست مالت بر اتحادیه اروپا و تغییر دولت در امریکا، این کشور مسوولیت ویژه‌ای در تضمین تعهدات اروپا در قالب برجام خواهد داشت.
 
https://taghribnews.com/vdcbsfb5arhb5wp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی