تاریخ انتشار۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۰۴
کد مطلب : 174552

انتخابات بحرین یک انتخابات نمایشی است

دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین با تأکید برتحریم انتخابا بحرین، اظهار داشت: ما از مردم بحرین خواسته ایم که انتخابات پارلمانی را تحریم کنند اما هیچ کس را نیز مجبور به کاری نمی کنیم.
انتخابات بحرین یک انتخابات نمایشی است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "شیخ علی سلمان" دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین اظهار داشت: به نظر ما این انتخابات یک انتخابات نمایشی است، انتخاباتی که قرار است در بحرین برگزار شود مشابه انتخاباتی است که در مصر دوره حسنی مبارک، عراق دوره صدام و تونس دوره زین العابدین بن علی برگزار می شد از این رو ما در این انتخابات شرکت نمی کنیم.

وی در ادامه افزود: ما از اعتراضات مسالمت آمیز حمایت می کنیم و با اقدام های خشونت بار مخالفیم، این حق تمامی شهروندان بحرینی است که برای بیان اراده و نظر خود دست به فعالیت های مسالمت آمیز بزنند.

دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین گفت: اگر نظام بحرین بخواهد به سرکوب ها و اقدام های ظالمانه ی خود ادامه دهد و به بازداشت مخالفان بپردازد به طور طبیعی واکنش هایی در پاسخ به این اقدام ها صورت خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: نظام حاکم حاضر نیست حقوق ملت بحرین را بدهد، آن ها با اینکه ملت بحرین منبع قدرت و حاکمیت باشد مخالفند و بر این مساله اصرار می ورزند که خاندان پادشاهی منبع قوه مجریه، مقننه و قضائیه باشد و رسانه ها را در دست داشته باشد و نیروهای امنیتی در دستان این نظام باشد. این مساله نکته اساسی اختلاف در بحرین است.

شیخ علی سلمان افزود: نظام بحرین هیچگونه گفتگوی واقعی با مخالفان انجام نداده است بلکه آن ها یک سری دیدارها با هدف دور کردن توجهات از خواسته های روشن مردم انجام داده است.

وی گفت: خواسته های مردم بحرین عبارت است از اینکه میان شهروندان در رای دادن مساوات برقرار شود، حوزه های انتخاباتی بر اساس مذهب، مخالفت یا هواداری از نظام توزیع نشود، ملت بحرین خواهان از بین رفتن ایده مجلس مشورتی است. اعضای این مجلس از سوی پادشاه تعیین می شوند در حالیکه مردم می خواهند قدرت قانونگذاری و نظارت در دستان مجلس منتخب باشد نه در اختیار مجلسی که اعضای آن از سوی مقامات تعیین می شوند.

شیخ علی سلمان افزود: ملت بحرین می خواهد دولتی بر سر کار بیاید که نماینده اراده آن هاست. این در حالی است که نظام بحرین هیچ یک از این خواسته ها را قبول ندارد و این مخالفت نظام سبب شکست هرگونه طرح و پیشنهادی شده است.
https://taghribnews.com/vdcbsab85rhbzsp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی