تاریخ انتشار۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : 169459
ابراهیم جعفری:

تاریخ داعش در عراق طولانی و ریشه دار نیست

وزیر امور خارجه عراق ضمن در خواست برای مبارزه با داعش و نابود کردن آن در عراق، گفت: مبارزه با گروه داعش در عراق در دو مرحله کوتاه مدت و میان مدت خواهد بود.
تاریخ داعش در عراق طولانی و ریشه دار نیست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "ابراهیم الجعفری" وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی با اعلام اینکه مبارزه با داعش در منطقه زمان زیادی خواهد برد اظهار داشت: در این خصوص باید در دو مرحله عمل کرد، مرحله اول دوره برخورد با داعش در خاک عراق که نابود کردن آن به دو مرحله کوتاه مدت و میان مدت نیاز دارد و مرحله دوم نیز پاکسازی کشورهای منطقه از داعش است که نیازمند برنامه و زمان بیشتری است.

وی با اشاره به اینکه رویارویی با داعش در همه مناطق و نابود کردن کلی آن در دوره میان مدت و دراز مدت انجام می شود و جنگ ممکن است طولانی شود، اظهار داشت: تاریخ داعش در عراق طولانی و ریشه دار نیست بلکه این گروه به صورت ناگهانی وارد عراق شد و از وضع نابسامان سیاسی، اقتصادی و خدماتی برای توسعه دامنه اش در موصل بهره برداری کرد.

وزیر امور خارجه عراق درباره عملکرد ساکنان شهر موصل در برابر داعش نیز گفت: پس از حمله این گروه به شهر موصل، ساکنان آن بلافاصله به خطر این گروه پی بردند و به مبارزه با آن پرداختند، شهر موصل، شهری است که نمی توان به آن حمله کرد، این شهر شهری باقدمت است که در طول تاریخ نیز در محاصره قرار گرفته است، در طول تاریخ، حجاج بن یوسف و نادرشاه این شهر را محاصره کردند. این شهر در همه مراحل زمانی توانمندی و شایستگی خود را اثبات کرده است. ساکنان موصل به ماهیت عربی، سنت ها و دین خود افتخار می کنند. اما شرایط استثنائی که در شهر وجود داشت سبب شد که داعش از آن بهره برداری کند، با وجود این، ساکنان شهر به زودی علیه داعش اقدام کردند و اکنون نیز جوانان موصل در حال درگیری با عناصر داعش هستند.
https://taghribnews.com/vdcbs9b89rhb0ap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی