تاریخ انتشار۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 299653
رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه:

​ضرورت تاسیس دانشگاه ادیان و مذاهب در آذربایجان غربی/ آذربایجان غربی پایگاه و پایتخت اقوام و ادیان در کشور است

تنا - استان آذربایجان غربی
رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه با اشاره به ضرورت تاسیس دانشگاه ادیان و مذاهب در استان آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی پایگاه و پایتخت اقوام و ادیان در کشور است لذا جا دارد دانشگاه ادیان و مذاهب در استان آذربایجان غربی تاسیس شود که در این زمینه وفاقی بین مسئولان حاصل شده است.
​ضرورت تاسیس دانشگاه ادیان و مذاهب در آذربایجان غربی/ آذربایجان غربی پایگاه و پایتخت اقوام و ادیان در کشور است
سید محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار تقریب در ارومیه اظهار داشت: رسالت اصلی مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه، تحقیق و مطالعه علمی در رابطه با مسائل اقوام و پیروان ادیان و مذاهب است.

وی افزود: همه مطالب علمی باید ظهور و بروز اجتماعی داشته باشند و بتوانیم مسئله تعامل، گفتگو و تعایش را در سطح عمومی جامعه ببینیم و مشاهده کنیم.

صالحی با بیان اینکه منطقه و جهان اسلام از مسئله خشونت و افراطی گری رنج می برد، تصریح کرد: با وجود زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی در استان و حتی وصلت بین خانواده های اقوام اما در سطح جامعه، محیط دانشگاهی و برخی نشریات تفرقه افکنی هایی وجود دارد چرا که دشمن در این زمینه فعالیت هایی دارد و سیاست هایی تزریق می شود.

رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه متذکر شد: باید موضوع وحدت و برنامه های پیرامون آن آسیب شناسی شود و اینکه چرا دچار روزمرگی و تکرار مکررات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برون رفت از وضعیت موجود با رویکرد وحدت عملی و گفتمان علمی امکان پذیر است و باید فرهنگ تسالم و گفتگو در اسلام و معرفی چهره رحمانی و عاری از خشونت ایران اسلامی تبیین شود.

صالحی با بیان اینکه آذربایجان غربی به عنوان رنگین کمان ادیان و اقوام دارای پتانسیل های بالایی است، افزود: یکی از این پتانسیل ها گردشگری دینی است به عنوان مثال کلیسای نه نه مریم یکی از کلیساهای معروف در دنیا است که برای کاتولیک ها دومین شهر مهم جهان محسوب می شود لذا مسوولان باید در این زمینه تدابیری بیندیشند.

مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان با هدف تقویت تعامل و همبستگی اقوام و ادیان، اسفندماه 94 به تصویب هیات امنای دانشگاه ارومیه رسید و آبان ماه سال گذشته افتتاح شد.
https://taghribnews.com/vdcbs9b5frhb90p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی