تاریخ انتشار۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 259756

آمریکا مانع انتصاب مقام فلسطینی در سازمان ‌ملل شد

دولت جدید آمریکا در اقدامی که نشان‌دهنده حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی در سازمان ملل است، از انتصاب نخست‌وزیر پیشین فلسطین به ریاست تیم سازمان ملل در لیبی جلوگیری کرد.
آمریکا مانع انتصاب مقام فلسطینی در سازمان ‌ملل شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "نیکی هیلی" نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل، در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده از پیشنهاد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، برای انتصاب" سلام فیاض" به ریاست تیم ویژه این نهاد بین‌المللی در لیبی ناامید شده است.

هیلی با بیان اینکه سازمان ملل مدت‌های مدیدی است که به طور ناعادلانه از فلسطین در برابر متحدان ما در اسرائیل جانبداری کرده است، افزود: نمی‌تواند از انتصاب فیاض حمایت کند، زیرا فلسطین از عضویت کامل در سازمان ملل برخوردار نیست.

وی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که از میان 193 عضو سازمان ملل تاکنون 137 کشور، فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند؛ آمریکا هنوز کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است؛ هیلی با تأکید بر حمایت واشنگتن از تل‌آویو افزود: آمریکا در حمایت از متحدان خود فقط حرف نمی‌زند بلکه عمل می‌کند.

سلام فیاض 64 ساله طی سال‌های 2007 تا 2013 نخست‌وزیر فلسطین بوده است؛ وی همچنین دو دوره وزیر دارایی فلسطین بوده است.

گوترش تا پایان روز جمعه به شورای امنیت سازمان ملل فرصت داده بود نظر خودر را دربارۀ این مقام فلسطینی که قرار بود جانشین "مارتین کوبلر" آلمانی شود، اعلام کنند؛ کوبلر از نوامبر 2015 نمایندۀ ویژه سازمان ملل در لیبی بود.

در همین حال، "دنی دانون" نمایندۀ اسرائیل در سازمان ملل، با تمجید از این تصمیم آمریکا آن را شروع دوره جدید حمایت‌های همه‌جانبۀ واشنگتن از تل‌آویو در برابر تمامی تلاش‌ها برای ضربه زده به دولت یهودی برشمرد.
https://taghribnews.com/vdcbs9b50rhbszp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی