تاریخ انتشار۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۸:۳۶
کد مطلب : 196350
امام جماعت مسجد حنفیه اهل سنت بجنورد

جهان اسلام در روز قدس خواهان آزادی تمامی سرزمینهای اشغال شده مسلمانان است

تنا- اختصاصی
امام جماعت مسجد حنفیه اهل سنت بجنورد گفت: مهمترین پیام روز جهانی قدس، مبارزه ابدی مسلمانان جهان با صهیونیسم غاصب و آزادی بیت المقدس است
جهان اسلام در روز قدس خواهان آزادی تمامی سرزمینهای اشغال شده مسلمانان است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد،" حاج آخوند الله یار درخشان" امام جماعت اهل سنت مسجد حنفیه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار تقریب بر حضور گسترده علماء، روحانیون و آحاد مردم کشور، در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد و افزود: حضور هر مسلمانی در راهپیمایی روز قدس یک وظیفه شرعی است و ما با حضور در این راهپیمایی عظیم به آمریکای ظالم واسراییل غاصب ثابت خواهیم کرد که همواره بیش از پیش از برادرانمان در فلسطین حمایت می کنیم و نمی گذاریم خون پاک این شهدای عزیز فلسطینی پایمال شود و باید این شیاطین جهانی بدانند که عمر حکومت آنان به پایان رسیده و دیگر مسلمنان تن به ذلت وشنیدن حرف زور نخوهند داد. 

آخوند درخشان تصریح کرد: از لحاظ شرعی صحیح نیست که مسلمانان در مورد حوادثی که در فلسطین صورت می گیرد بی تفاوت و ساکت باشند و هیچ انسان مسلمان و آزادی خواهی حق سکوت در برابر این جنایات را ندارد، بلکه باید از هر روشی استفاده کنند تا مردم جهان را نسبت به ظلم و ستمی که به این مظلومان می شود آگاه کنند و روز جهانی قدس بهترین زمان برای اعلام انزجار مسلمانان از شیاطین جهانی به خصوص اسراییل ظالم است.

وی بیان داشت: جهان اسلام در این روز خواستار آزادی بیت المقدس و تمامی سرزمینهای اشغالی مسلمانان است و اعتراض خود را علیه ظلم، تجاوز و برتری طلبی های رژیم صهیونیستی ابراز می كند.

روحانی اهل سنت بجنورد با اشاره به رهنمودهای حضرت امام خمینی در خصوص بزرگداشت روز قدس،اضافه کرد: روز قدس " یك روز جهانی است،روزی نیست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستكبرین است،روز مقابله ملتهایی است كه در زیر فشار ظلم ‌آمریكا و غیر امریكا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست، روزی است كه باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستكبرین، و دماغ مستكبرین را به خاك بمالند.

  وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکا همواره سعی در ایجاد تفرقه در جهان اسلام داشته و با عناوین مختلف در صدد چپاول کشورهای اسلامی هستند که باید دشمنان و اهداف آنان را بشناسیم و در مقابل آنها ایستادگی کنیم که وحدت رمز تحقق این مهم است. 

آخوند درخشان با اشاره به بیانات امام راحل در خصوص نابودی اسراییل غاصب تصریح کرد:اگر همه مسلمانان یک سطل آب بریزند اسرائیل غرق شده و از بین خواهد رفت و طبق این آیه قرآن کریم که همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید مسلمانان باید با تقویت و حفظ وحدت بین خودشان بر دشمنان اسلام و قرآن فائق آیند. 

حمایت از مردم مظلوم یمن برای پیروزی این ملت ستمدیده
امام جماعت اهل سنت مسجد حنفیه بجنورد همچنین افزود: شرکت کننده گان در روز جهانی قدس باید خشم و نفرت خود را به رژیم ظالم آل سعود نیز اعلام بدارند و حمایت های همه جانه خودشان را در راستای پیروزی مردم بی گناه و مظلوم یمن با شعارهای کوبنده علیه آمریکای جنایتکار و دیگر همدستانش فریاد بزنند.

آخوند درخشان گفت: مسئله یمن نیز امروز برای ما علمای اهل سنت ایران مسئله غمناکی شده است و هر روز که در رسانه ها تصاویر شهدای عزیز یمن را به خصوص کودکان بی گناه را مشاهده می کنیم، آرزوی هرچه زودتر حاکمان مستبد سعودی را می کنیم و از خداوند منان می خواهیم که ملت یمن را پیروز بگرداند.
https://taghribnews.com/vdcbs0b8grhb9fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی