تاریخ انتشار۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : 177009
امام جمعه موقت تهران:

ارزنده ترین کار برای انسان تفکر است/کشتار در پاکستان را به شدت محکوم می کنیم

آیت الله موحدی کرمانی یکی از مهمترین خدمات انبیاء را ساختن انسان ها دانست و گفت: پیامبران بشریت را از ظلمت ها نجات دادند و زنجیرهایی را که بشریت با دست خود به دلیل جهالت بسته بود، باز کردند و همچنین زندگی را بر انسان ها آسان و قدرت غلبه بر هوای نفس را در انسان ها ایجاد کردند.
ارزنده ترین کار برای انسان تفکر است/کشتار در پاکستان را به شدت محکوم می کنیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه تهران در مصلای امام خمینی(ره) گفت: مهمترین رسالت انبیاء به ویژه پیامبر اعظم(ص) این بود که انسان ها را به تفکر و تدبر وادار و عقل های دفن شده را زنده کردند.

وی افزود: ارزنده ترین کار برای انسان تفکر است. یعنی گاهی یک لحظه فکر کردن، انسان را از جهنم نجات می دهد و به بهشت وارد می کند. مانند حر بن یزید ریاحی که یک لحظه فکر کرد و بهشتی شد ولی اگر انسان اسیر هوای نفس باشد، نتیجه تفکرش ، جهنمی شدن است. همانگونه که عمر سعد جهنمی شد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: انسان از طریق تفکر با خدا آشنا می شود و راه شناخت خدا و توفیق عبودیت الهی از طریق فکر است از این رو قرآن بر این نکته تاکید دارد که آیات الهی تلاوت کنید و خود را بیدار کنید.

وی افزود: قرآن می گوید وظیفه انبیاء آن است که آیات الهی را بر مردم تلاوت کنند، تلاوتی که همراه با فکر باشد بنابراین باید قرآن را بخوانیم و بفهمیم و در آیات آن تفکر کنیم. چون رمز سعادت را می توانیم بشناسیم و خود را از هر تاریکی و ظلمتی نجات دهیم.

آیت الله موحدی کرمانی یکی از مهمترین خدمات انبیاء را ساختن انسان ها دانست و گفت: پیامبران بشریت را از ظلمت ها نجات دادند و زنجیرهایی را که بشریت با دست خود به دلیل جهالت بسته بود، باز کردند و همچنین زندگی را بر انسان ها آسان و قدرت غلبه بر هوای نفس را در انسان ها ایجاد کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران کمک گرفتن از درگاه الهی و صبر و مقاومت در مقابل سختی ها را عامل عزت و نجات ملت ها دانست و گفت: روز اربعین روز پیروزی سیدالشهدا(ع) بود.

وی با اشاره به سیاست حضرت امام خمینی(ره) در مقابله با نظام ستمشاهی و استکبار جهانی گفت: امام خمینی (ره ) نیز با استکبار جهانی مبارزه کرد و فرمودند "شما قیام کنید که شاه رفتنی است و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند."

آیت الله موحدی کرمانی با ذکر مصیبتی از آخرین روزهای ماه صفر و رحلت پیامبر اکرم(ص) به سفارش حضرت محمد(ص) برای تمسک به قرآن و عترت و جلوگیری از گمراهی امت اشاره کرد .

وی همچنین در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران سه مصیبت بزرگ رحلت پیامبر خاتم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را به محضر امام زمان(عج) ومقام معظم رهبری تسلیت گفت .

وی نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش و خاطرنشان کرد: خود را برای سفر آخرت آماده کنید و برای حرکت به سفر آخرت جزو گروهی باشید که وقتی این فریاد را می شنوند، بیدار شوند . باید متوجه باشیم که ماندنی نیستیم و این دنیا میانه راه است که باید خودمان را برای ورود به جهان همیشگی آماده کنیم.

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با بیان اینکه اگر سران فتنه که به مردم و رهبری ظلم کردند به اشتباه خود اعتراف کنند، عذرشان پذیرفته می شود، اظهار داشت: به سران داخلی می گویم شما هم به کشورتان، هم به مردم تان و هم به رهبر تان ظلم کردید؛ اعتراف کنید که اشتباه کردید؛ اگر اعتراف کردید مردم نجیب هستند و رهبری آقاست، عذرتان را خواهند پذیرفت؛ شما قانون شکنی کردید؛ اگراعتراضی به انتخابات داشتید راه قانونی داشت که در پیش نگرفتید.

وی افزود: به سران خارجی فتنه ۸۸ می گویم آن زمان که مردم را تشویق کردید که به خیابان ها بریزید و از حق تان دفاع کنید، کور خواندید؛ مردم ایران را نشناختید.

خطیب جمعه تهران گفت: هیات مذاکره کننده ایرانی بیداراست ومی داند آمریکا به عنوان دشمن شماره یک تلاش می کند به عزت ما آسیب برساند.

وی تصریح کرد: هیات ایرانی متوجه باشد نقشه آمریکا این است که با برنامه هایی به ایران ضربه بزند، اما مطمئنا نخواهد توانست و قطعا رو به سقوط خواهد رفت.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: هرچه می توانیم و می توانید بکوشیم خود را در بعد تقوا قوی کنیم؛ آنچنان که شایسته است حریم الهی را حفظ کنید و خود را از گناه و لغزش حفظ نمایید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت درگذشت آیت الله غیوری ، وی را عنصری خدمتگذار، مهربان و دلسوز نسبت به فقرا وضعفا توصیف کرد که از دوران مبارزه با رژیم طاغوت و بعد از پیروزی انقلاب، پیوسته در سنگر مبارزه و حمایت از ولایت و خدمت به محرومین بوده است.

آیت الله موحدی کرمانی در باره فوت آیت الله غیوری اضافه کرد: رخنه ای دراسلام ونظام اسلامی ما رخ داد که این عنصر از دست رفت و به سادگی خلا غیوری ها و مهدوی کنی ها و بهشتی ها و مطهری ها پر نمی شود.

وی در ادامه به مراسم اربعین حسینی در نجف و کربلای معلی اشاره کرد و اظهار داشت: تجلیل عظیم وتکریم بزرگی ازاربعین شد و درآن نه فقط مردم ایران و عراق، بلکه از همه جای دنیا حضور یافتند که رقم ۲۰ میلیونی اعلام شد و یک رقم بزرگی است که به زیارت امام حسین (ع)آمده بودند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: پیام این تجمع بزرگ ، بقاء حق و بطلان باطل است؛ باطل هر چه بکوشد بالاخره رفتنی و نابوداست و هرچه اهل باطل بکوشند که حق را باطل کنند، نمی توانند. درجریان کربلا، حق با عواطف انسانی گره خورد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: اینجا به داعش می گویم از غصه بمیر، با چه می خواهی بجنگی؟ چه اراده ای داری؟ اراده خدا بقا این عزیزان و نابودی شما جنایتکاران است.

وی گفت: به دولت عراق این توفیق را تبریک می گویم که موفق شد در این جمع عظیم، امنیت را برقرار کند و این بهترین نشانه قدرت این کشور و حکومت است که می تواند روی پای خودش بایستد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: هنوز زایرین کربلا خستگی خود را از تن بیرون نکرده اند که خود را به مرقد ثامن الحجج (ع) رسانده و آماده می شوند، حدس می زنم حدود ۱۰ میلیون زائر در مشهد الرضا موفق به زیارت بارگاه امام هشتم شوند.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران ازدولتمردان آمریکا خواست تبعیض نژادی را در این کشور متوقف کرده و ادامه ندهند، تا کی باید ببینیم که انسان های رنگین پوست درخیابان ها جمع می شوند و تظاهرات می کنند که ما را نکشید، این زیبنده نیست که با مردم کشورتان برخورد می کنید.

وی ادامه داد: آمریکا تا کی می خواهد ازرژیم اسراییل کودک کش حمایت کند؟ تا کی می خواهد زندان های خود را پراز مظلومین با اعمال شکنجه بکند و برخی مسوولین آنها به این شکنجه ها افتخار کنند؟ تا کی می خواهید در مورد ایران اینقدر دروغ بگویید؟ و ایران را حامی تروریسم معرفی کنید؟ این دروغ ها شما را رسوا می کند؛ از اشتباهاتی که کردید پند بگیرید؛ همانطور که در مورد کوبا به اشتباه خودتان اعتراف کردید.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: رسما وزیر خارجه آمریکا گفت که با تحریم خواستیم کوبا را منزوی کنیم اما خودمان منزوی شدیم.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود، گفت: داعش خبیث در شهر فلوجه عراق به طوری که نقل شد ۱۵۰ زن عراقی را در کنار فرات اعدام کرد که در بین آنها زنان بارداری هم وجود داشت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: کشتار در پاکستان را که به مرگ وزخمی شدن تعداد زیادی دانش آموز انجامید به شدت محکوم می کنیم و به دولت و ملت پاکستان و به ویژه خانواده های قربانیان تسلیت عرض می کنیم.
https://taghribnews.com/vdcbgzb89rhbzgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی