تاریخ انتشار۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 248505
معاون آموزشی موسسه علمی دارالاعلام قم :

ائمه اهل سنت نیز مورد اهانت گروه های تکفیری قرار گرفته است

معاون آموزشی موسسه علمی دارالاعلام قم، گفت: گروه های تکفیری علاوه بر اینکه پیروان مذاهب اهل سنت را می کشند و توهین می کنند، ائمه چهارگانه آنها را نیز مورد اهانت قرار می دهند.
ائمه اهل سنت نیز مورد اهانت گروه های تکفیری قرار گرفته است
‎«حجت الاسلام احمد کوثری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در حاشیه همایش «جریان های تکفیری و پیامدهای آن در عصر حاضر» که در تالار اندیشه موسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزار شد، افزود: مقلدان جریان های الحادی علاوه بر اینکه شیعه را کافر می دانند اهل سنت و هر کسی را که مخالف اندیشه و عقاید آنها باشد کافر قلمداد می کنند.
 
به گفته وی؛ طرفداران و حامیان این گروه ها در کانال های تلگرامی و رسانه ای که ایجاد کرده اند امامان اهل سنت و حتی کتب صحیح بخاری و صحیح مسلم را قبول نکرده و معتقدند فقط ما مسلمان واقعی هستیم.
 
حجت الاسلام کوثری با یادآوری اینکه جریان تکفیر آنقدر که از اهل سنت کشته پیروان اهل تشیع را نکشته، تصریح کرد: آنها نه شیعه را قبول دارند و نه سنی را و هر کسی را که مخالف عقاید باطل شان باشد به قتل می رسانند.
 
وی، افزود: فجایع تلخی که جریان تکفیر در کشورهای اسلامی مرتکب شده دیگر آبرو و عزتی برای مسلمانان نگذاشته است؛ زیرا آنها با نام اسلام دست به اقدامات غیر انسانی و غیر بشری می زنند.
 
به گفته وی؛ طبق اذعان سران کشوهای غربی، گروه های تکفیری توسط آنها و برخی از حامیان منطقه ای آنان برای تضعیف امت اسلام شکل گرفته است.
 
معاون آموزشی موسسه علمی دارالاعلام قم با اشاره به مسئولیت سنگین علمای اسلام در برابر جریانات تکفیری، اظهار کرد: علما و روحانیون عالم اسلام هرگز ترسی به خود راه نداده و با تمام توان در برابر ظلم و ستم گروه های افراطی مقابله کنند تا شرمنده رسول الله (ص) در روز قیامت نشوند.
 
وی، ادامه داد: علما و روحانیون وارثان پیامبران هستند و با تقلید از روحیه شجاعت و ایثارگری که آنها داشتند نگذارند دشمن در سرزمین اسلامی نفوذ کرده و دیگران را نیز برای حفاظت از دین خدا و ساحت مقدس نبی گرامی اش تشویق و ترغیب نمایند.
https://taghribnews.com/vdcbgwb5srhbasp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی