تاریخ انتشار۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : 290904
​نتایج آخرین نظرسنجی ها:

مساله فلسطین همچنان از اولویت‌های اصلی اعراب است

جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته در مورد کشورهای عربی نشان داده است که مسئله فلسطین همچنان از اهمیت بسیاری برای اعراب برخوردار است.
مساله فلسطین همچنان از اولویت‌های اصلی اعراب است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در نظرسنجی انجام شده توسط یک موسسه عربی در واشنگتن در تاریخ ۱۴ سپتامبر تا ۱۳ اکتبر جاری،  ۳۲۰۰ نفر در ۸ کشور عربی مراکش، کویت، اردن، تونس، عربستان، لبنان و فلسطین (کرانه باختری و غزه) و مصر شرکت کرده‌اند.
 
نتایج این نظرسنجی نشان داد که بیشتر عرب‌ها نسبت به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نگاهی منفی دارند و تونسی‌ها در این خصوص در جایگاه نخست قرار دارند.
 
بیشتر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که دونالد ترامپ از کسانی است که اسلام هراسی را ترویج می‌دهد.
 
۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز معتقد بودند که دونالد ترامپ باعث شده است جایگاه ایالات متحده در جهان پایین بیاید.
 
در راستای ارزیابی سیاست ترامپ درخصوص توافق هسته‌ای ایران نیز شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند این تعامل ترامپ منفی است.
 
۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین معتقدند که سیاست‌های رئیس جمهور کنونی آمریکا در شکست دادن داعش نقشی نداشته است.
 
۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که ایالات متحده باید برای حل بحران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مداخله کند.
 
در مورد فروش سلاح های آمریکایی به کشورهای عربی نیز بیشتر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که این سلاح‌ها به برقراری ثبات منطقه کمک نمی‌کند.
 
بیشتر افراد شرکت کننده در این نظرسنجی نسبت به سیاست ترامپ در قبال مسئله فلسطین نیز رویکرد منفی دارند و بیشترشان معتقدند که ترامپ موفق نخواهد شد نزاع عربی و اسرائیلی را حل کند.
 
نظرسنجی همچنین نشان داده است که مسئله فلسطین همچنان از اهمیت بسیاری برای ملت‌های عربی برخوردار است.
https://taghribnews.com/vdcbggb5arhb99p.uiur.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی