تاریخ انتشار۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : 214007
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی:

ایران یک ابرقدرت منطقه ای و کلید شکست داعش است/ به دنبال راهی برای ایجاد تغییر داخلی در ایران هستیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اذعان به قدرت منطقه‌ای ایران گفت: ما بر این باوریم که داعش در ‌‌نهایت شکست خواهد خورد؛ اما موضوع ایران بسیار متفاوت است. ایران یک ابرقدرت منطقه‌ای است.
ایران یک ابرقدرت منطقه ای و کلید شکست داعش است/  به دنبال راهی برای ایجاد تغییر داخلی در ایران هستیم

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست سالانه مجمع سابان، در نشست خبری درپاسخ به این سوال که چرا ایران را تهدید راهبردی بزرگتر از داعش برای اسرائیل می دانید، گفت: دولت اسلامی عراق و شام (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) دشمن همه محسوب می شود. ائتلاف هایی که علیه داعش تشکیل شده است نیز مؤید این موضوع است و بر این باوریم که داعش درنهایت شکست خواهد خورد اما موضوع ایران بسیار متفاوت است، این کشور تقریبا یک ابرقدرت منطقه ای است و ایدئولوژی اش به شکل قابل توجهی درصنعت دفاعی خلاصه شده است. به همین دلیل ما بسیار نگرانیم و درحال حاضر آنها (ایرانی ها) کلید شکست داعش هستند و در آینده به قدرت برتری طلب درمنطقه تبدیل می شوند.

یعلون همچنین ایران را خطری بالقوه برای اسرائیل دانست و افزود: این کشور به عنوان بخشی از راه حل سوریه در مرزهای ما حضور خواهد داشت و این بسیار خطرناک است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنان خود درباره راههای مقابله با داعش گفت: اگر قرار باشد نیروهای نظامی غربی در منطقه ما مستقر شوند، باید این کار به عنوان آخرین گزینه و راه چاره باشد. لذا بهتر است به جای این کار، از  نیروهای محلی حمایت و آنها را مسلح کرد.
 یعلون گفت: گزینه سوم نیز وجود دارد؛ یعنی از سنی ها، کردها و دروزی هایی که حاضرند با داعش بجنگند، حمایت شود.
وی حضور روسیه در سوریه را باعث پیچیدگی اوضاع دانست و گفت: منافع آمریکا و طرف‌های دیگر در این است که بشار اسد شکست بخورد.

وی در ادامه درباره همکاری نزدیک آمریکا و اسرائیل درموضوع توافق هسته ای ایران با 1+5 گفت: آمریکا و اسرائیل دراین باره می توانند اطلاعات به اشتراک بگذارند اما هر مشکلی که دولت اوباما با آن مواجه باشد سبب نخواهد شد در روند اجرای توافق هسته ای اخلال ایجاد شود و اگر به این نتیجه برسیم که توافق باید به شکلی سختگیرانه اجرا شود در آن صورت کارهای بسیاری با کمک هم می توانیم انجام دهیم.
 یعلون افزود: نه فقط آمریکا و اسرائیل بلکه دیگر طرف های غربی نیز به عنوان بخشی از توافق هسته ای آماده به اشتراک گذاشتن اطلاعات هستند تا بر روند اجرای این توافق نظارت دقیق صورت گیرد.
 
وی در پاسخ به این سوال که "با اجرای کامل توافقنامه هسته ای ایران، شما 15 سال زمان دارید تا اجازه ندهید ایران به سلاح هسته ای دست یابد. در این مدت شما برای رفع نگرانی خود چه کارهایی خواهیدکرد؟ گفت: ما باید از این تاخیر زمانی نهایت استفاده را بکنیم، ضمن اینکه برخی نظرشان یافتن راهی برای ایجاد تغییر داخلی در ایران است که ما به این موضوع هم فکر کرده ایم.

یعلون در پایان گفت: نگرانم که با آزادشدن پولهای ایران و خروج این کشور از انزوای سیاسی، و نبود فشارهای خارجی و حتی داخلی، دیگر تغییری در این کشور رخ ندهد و ایدئولوژی" آمریکا  شیطان بزرگ است" عوض نشود؛ ما خوشحالیم که شیطان کوچک هستیم و باید از صحنه روزگار محو شویم. از این رو باید با دقت تأثیرات ناشی از اجرای توافقنامه هسته ای ایران را زیر نظر داشته باشیم.
 
 
https://taghribnews.com/vdcbgab5zrhb8gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی