تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۸:۰۲
کد مطلب : 189709
سيدعمار حکيم؛

حوادت جاري عراق بخشي از نقشه خاورميانه جديد/ شهيد حكيم از امام آموخت چگونه مي توان حركت امت را به ثمر رساند

رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق حوادت جاري در عراق و منطقه را به تلاش هايي براي تغيير نقشه خاورميانه مرتبط دانست و گفت ما اجازه نخواهيم داد اين فتنه و توطئه سياه محقق شود.
حوادت جاري عراق بخشي از نقشه خاورميانه جديد/ شهيد حكيم از امام آموخت چگونه مي توان حركت امت را به ثمر رساند


به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) سيد عمارحكيم عصر جمعه درمراسم بزرگداشت شهيد محراب سيد محمد باقر حكيم با بيان اينكه حوادت جاري عراق بخشي از نقشه طراحي شده براي ساختن خاورميانه جديد است - تاكيد كرد ما امروز در قلب طوفان در منطقه اي آتش گرفته در خاورميانه قرار داريم و اگر غفلت كنيم طراحان اين توطئه به هدف خود خواهند رسيد.

وي گفت : ما زير بار فشارها نخواهيم رفت و با برادران خود اعم از برادران ملي و ديني مقابل اين توطئه ها مي ايستيم تا كشور را از اين گردنه به سوي ساحل امن برسانيم، ما در اين مسير هيچ راه حل ناقص و نصف و نيمه عليه ميهن خود را نمي پذيريم.  

سيد عمارحکيم درباره جنك اخير عليه يمن نيز گفت: ما از بلند شدن صداي عقل و توقف جنك و بازگشت به راه حل هاي سياسي و مسالمت آميز استقبال مي کنيم.  
وي گفت وگوها پشت ميزهاي مذاكره را تنها راه حل خروج از بحران يمن دانست و گفت ما در اين منطقه اگرچه داراي اختلافاتي در جزييات هستيم اما سرنوشت مشتركي داريم. 

حكيم - از اختلافات موجود در منطقه ابراز نگراني کرد و گفت -اكنون وقت آن است كه آتش شلعه ور شده در منطقه را خاموش كنيم  چرا كه آتش همه را فراخواهد گرفت و كسي از آن در امان نخواهد ماند. 

وي افزود: آتشي که امروز بر افروخته شده از شام تا سينا و از موصل تا صنعا امتداد يافته  و حالت تصاعدي به خود گرفته است و همه بايد اين را درك كنند كه منطقه ما ديگر تحمل جنك هاي بزرك را ندارد. 

عمار حكيم بازگشت همه به سياست صفر كردن بحران ها و مشكلات با تمركز بر مشتركات و احترام متقابل را يك راه حل خاموش كردن آتش در منطقه دانست.  

رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق در بخش ديگري از سخنانش در مراسم "روز شهيد عراقي " كه با هدف تجليل از شخصيت شهيد حكيم نامگذاري شده - مخالفان و معاندان با الحشد الشعبي را سرزنش كرد و گفت "الحشد الشعبي مولود پاك فتوايي مقدس از سوي مرجعيت است و ما با جان خود از آن حمايت مي کنيم  

وي خواستار حل مسايل حقوقي و تثبيت جايگاه سازماني اين نيروهاي مردمي در حكومت شد و گفت ما به مغرضان اجازه تخريب نام و چهره اين گروه را نمي دهيم و همچنين اجازه نخواهيم داد برخي سياسيون براي منافع خود آن را (الحشد الشعبي )از مسير اصلي اش منحرف كنند. 

رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق با بيان اينكه الحشد الشعبي پرچم پيروزي هاي ما در زمانه حضور تروريسم و تاريكي و فتنه سياه در عراق باقي خواهد ماند افزود: ما نمي گذاريم تاجران جنك از نام مقدس الحشد الشعبي سوء استفاده كنند. 

وي کليه نيروهاي مسلح عراق را كامل كننده يكديگر عنوان كرد و گفت كه الحشد الشعبي - ارتش - نيروهاي امنيتي - پليس - فرزندان عشاير و پيشمرگان همگي عضو نيروهاي مسلح ما بوده و مكمل يكديگرند 

عمارحكيم درجمع مقامات و مسوولان كشوري با تجليل از شخصيت شهيد حكيم،  او را پرروش يافته مكتب مراجع دانست و گفت : شهيد حكيم تربيت شده آيت الله سيد محسن حكيم بود كه از وي خدمت گزاري و رفتار با ملت را فرا گرفت تا چگونه ملت را در كنار خود داشته باشد. 

وي افزود: شهيد حكيم شاگرد مرجع بزرك آيت الله سيد محمد باقر صدر بود و در محضر وي آموخت - چگونه حركت امت را مي توان شكل داد تا به طرح هايي سياسي - اجتماعي تبديل شود.
عمار حكيم  سومين مرجعي را كه بر آيت الله شهيد محمد باقر حكيم تاثيرعميق گذاشت - حضرت امام خميني (ره ) دانست و گفت : شهيد حكيم از امام آموخت چگونه مي توان حركت امت را به ثمر رساند- فرماندهي انقلاب را دردست گرفت و امت را آماده سرنگوني ديكتاتور كرد و سرانجام حكومتي بر مبناي عدالت و ارزش هاي ديني بنا كرد.
https://taghribnews.com/vdcbg9b89rhbwzp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی