تاریخ انتشار۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۴
کد مطلب : 236300

سلب تابعیت پنج فعال شیعی در بحرین

به دنبال سلب تابعیت شیعیان در بحرین، دادگاهی در این کشور تابعیت پنج فعال شیعی را سلب و آنها را روانه زندان کرد.
سلب تابعیت پنج فعال شیعی در بحرین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، خبرگزاری رسمی بحرین گزارش داد: دادگاهی در بحرین تابعیت پنج فعال بحرینی را به بهانه ارتباط با «گروه‌های افراطی و تروریستی» لغو کرده است.
 
این دادگاه 2 نفر از این افراد را به جرم عضویت در حزب اسلامی الوفاءکه از مخالفان رژیم آل خلیفه است، به 3 و 10 سال حبس محکوم کرده است.
 
همچنین 3 متهم دیگر به بهانه عضویت در گردان‌های موسوم به مختار، به 15 سال حبس متهم شدند.
 
به علاوه نیروهای رژیم آل خلیفه دیروز در ادامه سرکوب مخالفان، مهدی عکری، عضو شورای جمعیت الوفاق، و  یک نفر دیگر را بازداشت کردند.
 
رژیم بحرین در هفته‌های گذشته در یک سلسله اقدامات سرکوبگرانه، فعالیت جمعیت الوفاق را تعلیق کرد، مجازات حبسِ شیخ علی سلمان، رهبر الوفاق را به دو برابر افزایش داد، نبیل رجب از فعالان حقوق بشر را بازداشت و برگزاری نماز جمعه و نماز جماعت را ممنوع اعلام کرد.
 
رژیم آل خلیفه همچنین هفته گذشته تابعیت شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین، را سلب کرد. این روحانی بحرینی ادعاهای رژیم آل خلیفه را بی‌اساس خوانده است.
 
وزارت کشور بحرین مدعی شده است شیخ عیسی قاسم از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت و اختلافات فرقه‌ای» استفاده کرده است.
 
سلب تابعیت شیخ عیس قاسم با محکومیت جهانی مواجه شد و نهادها و سازمان های بین المللی این اقدام رژیم بحرین را نقض حقوق بشر عنوان کردند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcbg0b5grhbffp.uiur.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی