تاریخ انتشار۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 277738

​ولیعهد عربستان مقامات لبنان را تهدید کرد

ولی‌عهد عربستان، مقامات لبنان را تهدید کرد که اگر برای بازگشت آوارگان سوری از لبنان به کشورشان تلاش کنند، هزاران لبنانی مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس، اخراج خواهند شد.
​ولیعهد عربستان مقامات لبنان را تهدید کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، همزمان که دولت لبنان تلاش می‌کند مسئله حضور آوارگان سوری در خاک خودش را سریعتر حل کند و مردم سوریه به کشورشان بازگردند، ولی‌عهد عربستان، سران لبنان را در این خصوص تهدید کرده است.
 
منابع رسانه‌ای آگاه اعلام کردند «محمد بن سلمان» مسئولیت اجرای تصمیم ریاض و جامعه بین‌الملل برای عدم تلاش برای بازگرداندن آوارگان سوری از لبنان به سوریه را به عهده «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان گذاشته است.
 
ولی‌عهد عربستان از طریق سعد الحریری پیامی را برای «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان فرستاده و گفته است: در صورت اخراج سوری‌ها، لبنانی‌ها که تعداد آنها به یک میلیون نفر می رسد، نیز از (کشورهای عربی حاشیه) خلیج (فارس) اخراج خواهند شد.
 
بن سلمان در ادامه مدعی شده است دولت لبنان حتی یک ریال برای آوارگان سوریه خرج نکرده است و تمام هزینه آموزش، غذا و مکان آنها بر عهده سازمان‌های خیریه سازمان ملل بوده است.
 
این خبر در حالی منتشر می‌شود که طی توافق اخیر حزب‌الله با النصره در عرسال، قرار است حدود 9 هزار فرد مسلح و آواره سوری چهارشنبه (امروز) به ادلب سوریه بازگردند.
https://taghribnews.com/vdcbfzb5wrhbzzp.uiur.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی